AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.437

Jag är "lätt" intresserad av denna 540...

Kan man få lite tips , och tycken ang denna bil....
Länk

vad tror ni ??????

Billy B10 , Alpina Club Schweden
Länk
Visa användare
111
EBS
520i -88
Frågan är om man verkligen lagt 30000 på renovering av lådan. Känns inte så ekonomiskt på en bil som man sen säljer för 37000. Verkar va nått skumt, men det är ju bara min första tanke.
Hmmm står ju att det finns kvitton på det !

Länk
Låter bra, lite för bra nästan. Som EBS säger, vem renoverar en aut-låda för 30k och sedan säljer bilen för 37k?

Fräscht med M-paket på en 540, såg fin ut så åk och å titta o provkör och granska ägarens papper o kvitton.

Kolla ev. med verkstaden som gjort jobbet pålådan, bara för att vara säker på att det verkligen är säljarens kvitto och inget kvitto som han "lånat" av nån polare typ.

Lycka till!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Man renoverar lådan sedan "kommer annat emellan" som det brukar heta..
Kan säkert vara som så..

Visst,kontrollera att detta verkligen är gjort på denna bil+en vanlig beg.koll.,sedan så slår du till om allt är i sin ordning..

Mvh Janne.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Låter nästan för billigt,om man kan säga så :)
En fräsch 540 touring-94 ska man kunna få mer än 37k för,och som dessutom har en aut.låda som är renoverad för många 1000 lappar.
Är ju i försej snart vinter,men i alla fall är 37k lite.

Åk och kolla,är allt okej,KÖP!!!
Jo.... jag är egentligen ute efter en porsche... men så denna annons.
Och tyckte det var "för" billigt nästan.......
Men som sagt vad är ägandekostnader på en sån bil typ försäkring hur mycket drar den osv....

Länk
"nyrenoverad" kan vara allt från att arbetet är utfört för en vecka sedan, eller upp till flera år. Folk har så olika tidsuppfattning.
Så de pengarna det kostade, kanske till och med blev uppslantade av en tidigare ägare.

Pärlan: Länk
Ja , kollade lite med bilregistret och jag tror att jag lägger ner denna bmw.....
import 1998-07 och sedan dess 17 ägare ?!!?!??!??!
det tycker jag är liiiiite väl mycket på så få år....

Länk
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
billy
bra att du tog upp,sa det där om 17 ägare på 7år det är ju 2,4 ägare per år ?
Min 535ia har 11 ägare på 3 år det gör 3,6 ägare per år ?
Annvänds dess enimenta bilar som betalning i (knark affärer,eller andra
skummrask affärer) jag frågar o funderar min har knappt gått 2000 mil i sverige så dom 11 har inte varit alltför kör kåta
Undra om MB bilar byter ägare lika ofta ?

Jaa micke du får ta det hur du vill men jag tycker iaf 17 ägare sen -98 är rätt så mycket....eller ?

Länk
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
O ja på tok för mycket,, men jag spekulerade lite om varför det är så
o så sände jag ju en liten fråga till andra som kanske har funderingar

Bilen har varit utannonserad åtminstone sedan i juli, då för 46tkr, något verkar vara fel "behöver inte vara på bilen" jag skulle ringa på den för om delarna är i okej skick, går det att få mer för den i delar, om något allvarligt fel skulle komma, stötfångare/sidokjolar 5000kr, den har eftermonterade från en M5:a, dörrlisterna saknas dock, M-paket har en annan framstötfångare, bakstötfångaren är jag intresserad av;) skinninredning 5-7000kr, så ring och undersök om den är bu eller bä.

Mvh Stephan
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
men stepan varför så många ägare på imp bilar på så kort tid ?

micke.l; För att göra en så säker affär som möjligt behöver man få fram alla ägarna och ringa åtminstone till dom som haft den ett tag, någon har ju lagt ner lite energi på den att byta stötfångare, monterat sidokjolarna etc., förhoppningsvis är även lite pengar nedlagda på reparationer, då går det att göra ett bra beslut, köpa eller inte köpa?

Mvh Stephan
Han som äger den nu har haft den i en månad....(så han har säkert inte bekostat rep av lådan) och ska sälja pga för många bilar ?!?!
Han hade köpt den av én bilfrima ..

Länk
Visa användare
100
Bmwsnubbe
Bmw X3 3,oi -04
Skulle nog åka och kolla in porschen!
Då byter den ägare tätt, något är fel, frågan är vad? Jag skulle gå vidare med Porscheköpet i stället.

Mvh Stephan
Ja , kan nog meddela att det med 99,9% säkerhet blir en porsche....
Även om jag ändå är satans sugen på en 540 eller 740....

Länk
an
255
anma0572
520dA Touring -12
Det kan nog finnas anledning att kolla historik och ägare lite extra noga om det är många tidigare ägare men till viss del kan sådant ibland förklaras med att det har varit "mellanägare" mellan "riktiga" ägare, sådana som har kört bilen ett tag. Jag tänker på bilfirmor i samband med inbyten av bilar, leasingföretag som äger bilen först vilken sedan chauffören köper ut när han får erbjudande om det.

Kommentar?
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Förklara då 11 ägare på3 år 2000mil dom har ju kört mellan bilfirmorna
det stämmer inte nää denna bil har nog annväns som betaling av
nå annat,vem fan byter bort en bra bil så ofta..en annan kul grej
är att denär bes. 21-10-02 första gången isverige sen 14-05-05 ?
en bes.på dessa 2000 mil på 3år ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.