AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
671

värde på en 325iA -93 ?

ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
Undrar hur mycket ni tror att jag kan få för min 325iA kupé från 93.
den har gått 12500 mil och är importerad 2000.
Har några skönhetsfel. några rostlagningar på huven och på ena dörren. Även lite rost på en tröskel.

Har AC, cd spelare.

Snabba svar är tacksamt.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
12500 mil sa du? Import 2000. Första tanken är ju att den är manipulerat men om du kan styrka att den inte är det så är allt i sin ordning.

Men utan vidare info kan man väl tippa på mellan 30-40 lite grovt sagt.

Har din bil skinn/sportstolar?
Vilken färg?
Nedlackad?
Fälgar?
När besiktad & skattad?
Fungerar Ac:n perfekt?
Övig rost? Bakskärmarna som är känsliga, hur är det med dem?

Service & dokumentation och det bilens skick i helhet är det som sätter priset på bilen inom det intervallet jag angav.
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
kan inte bevisa något innan 2000. tyvärr. men motor och låda känns och låter jättebra.
Det är helskinn.
silvermetallic
ej nedlackad.
org fälgar 15"
Ac funkar perfekt.
Ingen rost på skärmar.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tja, då får man väl göra ett antagande om man inte jagar garanti reparationer so utförts i tyskland. 12500 mil på 13 år är ca 1000 mil per år.

Att bilen har rullat 7000 mil på 7 år i tyskland är ju fullt möjligt men också lite märkligt.

Tummen upp för delskinn, färgen & ac:n.

Tummen ner för ingen dokumentation innan 2000, ej nedlackad. Något för nån orginalnisse kanske?

Just 3 serie coupé och automat är ingen hit i folks ögon. Har dock haft en själv som jag trivdes mycket bra med!

Tror denna bil kan bli rätt så svår att bli av med. Om inte priset är väldigt lågt. Tyvärr så är dokumentation väldigt viktigt när man köper bil, fast det är klart. Alla människor tänker ju inte som folk gör på denna siten, vi är lite mer petiga och så, sk entusiaster.

Hur var det med besiktningen & skatten, en nybesiktad bil är alltid attraktivt!
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
Den har gått i belgien innan. Besikta tänkte jag gör inom en snar framtid. skatten är väl inget som spelar någon roll antar jag.
Finns det någonstans som man kan få fram tidigare uppgifter snabbt?
Vad skulle du kunna ge för denna bil?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja, på BMW kan du få hjälp med garanti reparationer.

Skatten spelar visst roll, är ju 1600 spänn så om den är nyligen betalt så är det klart att det är bra för köparen.

ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
men skatten får man ju tillbaka om man säljer bilen. Iaf så kom den tillbaka på mitt konto när jag sålde min förra bil och jag har alltid fått betala skatt från den dag jag köpt bilen. konstigt
Skatten får man inte tillbaka om man säljer bilen privat utan att ställa av den först.
Köper du en avställd eller bil hos en handlare (där den oftast är avställd...)så får du betala skatten vid köp.

735
Lite beroende på hur den ser ut (lack, rostlagning, sliten invändigt, osv) så tycker jag 25-30 är ett rimligt pris.

BMW-förare älskar oftast!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tror dom flesta kommer ifrågasätta miltalet då ingen dokmentation finns. 3-serie och automat verkar ha en begränsad kundkrets. Jag gissar ett slutpris runt 25-30 kkr.
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
Har iaf service bok sedan den var ny.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Stämlad ?
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
Japp
735
Niklas: Du skrev ovan att du inte kunde styrka dok på bilen, därför trodde nog många att du inte hade någon "bok".

Håller fast vid min tidigare värdering.

BMW-förare älskar oftast!
Den här bilen? Länk , Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.