|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Leitwolf: Nej, jag vet att bilen inte är 100% original, men det är väldigt enkelt att åtgärda tillbaka. Många tror att det är värsta ingreppen som kostar hur mycket som helst. Var faktiskt enklare än vad jag först trodde. Det jag menade är att jag hellre föredrar något som är seriöst gjort och har kostat mycket pengar än något som ev. kanske har kapat fjädrarna, slängt på någon vinge, annan spoiler, och även i mina ögon vita blinkers, etc. Är mer imot vita blinkers än mot detta frontbygget. Sedan har jag sett otroligt många E34 M5 eftersom jag har ett register över dem och bara av att räkna i huvudet hur mycket de skulle kosta att återställa så är den här fronten endast en liten bråkdel av hur mycket det ska kosta. För den som inte kan byta strålkastare, etc. förstår jag att det verkar som att hela bilen är ombyggd, men för den som vet är det inga större ingrepp. Förra M5:an som jag hade var inte heller 100% original, men näst intill och för mig är den här fronten inte särskilt svår att byta om jag vill ha original. Duffyman: Japp, är riktigt nöjd. Nu har jag i alla fall fixat igång mitt forum. Verkar fungera som det ska och utan att ha förlorat någon information. Olof Ovenholm: Tack! M femman: Tack! Var ett tag sedan jag hörde något från dig. Kolla gärna in på M5-forumet om du vill. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
jag ställer mig i raden av gratulanter !! 'Gemballa-fronten' har diskuterats tillräcklig, alla uppfattningar bör respekteras, för egen del håller jag med dig - kommer att bli kul att 'studera' bilen när det är dags - - den M5touringen du nämnde - ascotgruen-met. - EUR 14.200 är en av de sista som gjordes (nr 6 från slutet), samma bil var till salu tidigare i år med mindre mil men EUR 3.000 lägre i pris, trenden börjar gå uppåt för topexemplar ??;) |
|
|
m5toureg: Tackar! Japp, till vårens träffar så borde du kunna se den, om jag kan visa mig med den :) Den ascotgruen M5 touringen skulle jag också ha köpt om det hade varit några år framåt i tiden samt med en liten prutmarginal. Verkar vara ett mycket bra exemplar! //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Grattis Schnitzer! Visst är det skillnad på M5:a och M5:a. Tänk att det kan vara en sån njutning att typ tvärnita på motorvägen. 95:an är helt brytal. Kan du inte peta in en länk till din site. /Pata |
|
|
pata: Hej och tack! Nej, tyvärr så får jag inte lägga in adressen på det här forumet eftersom det anses som reklam. Har redan fått ett brev om detta att de inte tyckte om det. Jag kan prova skicka adressen till din e-post. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
>>Schnitzer Får du inte ha en länk till din M5 sida i din signatur? Det tycker jag är dåligt i så fall. Många har ju t.ex länk till E28 sidan och Alpina sidan. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
C.Svensson: Nej, det får jag inte. Jaså, hmm, skumt att inte jag får det då :( //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Schnitzer Jag vet ju att t.ex J.Dredd och Camata har en direktlänk till E28 sidan. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Schnitzer: Jag har absolut inget i mot däg eller din bil :-) Har läst många av dina tidligare inlägg om M5 E34 under flera år nu och du är blant dom största kritiker på detta forum (om orginalskick). Det är därför det retar meg lite när du uttalar " är mer i mot vita blinkers än detta frontbygge". Jag forstår og respekterar at det er din åsikt, män tycker samtidigt detta visar en dubbelmoral om du alvarligt menar at vita blinkers är et större inngrepp mot orginalet än at byta fronten mot en E38 front fordi det är seriöst gjort på din bil. Kan hända jag har missupfattat Schnitzer och jag måste tillägga at jag gillar at diskutera :-) |
|
|
Leitwolf: Hehehe! Precis som du skriver så menar jag att frontbygget inte är lika allvarligt som vita blinkers (syftar inte på "själva ingreppet", utan grejen). I mina ögon är det så i alla fall. Likaså med klasglasblinkers, samma uppfattning där. Kostar heller inte mycket att sätta dit och är också lätt att ta bort. Just grejen att vita blinkers är så otroligt vanligt och "tyvärr" så sitter det vita blinkers på de allra häckigaste E34 M5:orna (drar inte alla över en kam nu = syftar inte på alla). Frontombygget är extremt ovanligt (om ens det) och det har kostat mycket pengar och har utförts av proffs i denna branschen. Även om den här "E38-Front-Umbau" inte är original så föredrar jag ändå original, men eftersom det är så extremt ovanligt så kommer den att få sitta kvar ett tag. Lite längre fram så kommer det troligtvis att bli omkonvertering till original, men har inte planerat något än. Hade det varit någon universal-front eller liknande så hade bilen fått "lodstämpel" (i alla fall i mina ögon) och då hade jag inte velat köra med den innan den hade rätt front. Då hade troligtvis inte dokumentationen varit lika seriös som den nu är och likaså inte ägarna heller. Finns en anledning varför ett stabilt företag, ekonomiskt sett, lämnar in för att få en sån här frontmodifiering. Inte för att glassa runt på stan eller skryta inför polarna. Det kan man räkna ut själv! Även jag gillar att debattera :) //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Leitwolf: Just for the record: Jag har aldrig trott att du har något imot mig eller min bil. Inget du behöver oroa dig för :) //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
C.Svensson: Vet inte varför jag inte får det då :( Det är ju alltid så, när man är nöjd och glad för något så måste någon förstöra det :) De borde ju sagt åt alla och inte bara mig, så tänker man i alla fall. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
Gemini__ |
Ja, lite konstigt att du inte får länka till din kanonsida. Men du har väl en "E34 M5", testar man sig fram kanske man hittar rätt adress? ;-) |
|
Gemini__: Har man tur så :) //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Schnitzer; Hur ser du på eftermonterade originaldetaljer, så som armstöd, telefon, PDC, som inte satt på från fabrik, är dom okej? Finns det några M5:or med PDC från fabrik, det gick inte att kombinera M5/M-paket utan att blanda in Individual, Vita blinkers gick ju att få, en sen 95:a hade det från fabrik, som du skrev i någon tråd, samt BMW använder en med vita på gruppbilderna tillsammans E28, E39 och E60 M5. Ps Körde en 540iT/6 med Nürburgringchassi härom dagen en underbar vagn, helt otroligt vad roligt kombinationen V8-Nürburgringchassi var, nu vet jag att jag måste äga en M540i någon gång;) Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i@ PDC fanns från fabrik (Garching) på sena 95:or som tillvall-option men förmodligen enbart genom 'Individual' - några M5touring har denna tillval - - 540iT med EDC III/Nbgringpaket = vilken var det ? inte var det den i -bronzit-beige-met.- väl?? (M540i > en av 32 gjorda ? lycka till, kolla med WillZ, hade inte han en till salu häromdagen ?? ;) |
|
Gemini__ |
Har PDC på min, men i utrustningslistan står där inget om detta. Var helt säker att det var från fabrik tills jag kontollerade utrustningslistan, blev lite snopen =) Finns det en chans att det satt på från fabrik iaf? Om det nu gick genom "Individual" är det väl inte säkert att det syns i vanliga utrustningslistan, om jag har förstått saken rätt? Mvh; Thomas Länk |
|
Enligt en tillvalslista från sep 1995, fanns inte PDC att få till M5/M-paket som ordinarie extrautrustning... Länk fanns inte dom släta stötfångarlisterna att få med hål? Lite underligt att M5 fanns med då, men det fanns ju några lagerbilar kvar. m5toureg; Festligt nog har jag kört två stycken 540iT/6 med Nürburgringchassi, dom är dessutom dom enda manuella 540i/6 av LHD Europamodell jag känner till;) Den senaste är en Individuallackerad i Nachtblau? Såg den bara i mörker, skiftar svart/blått, tillverkad 199406, modellår 1995, den tidigare var en 199511, modellår 1996 Cosmossvart 540iT/6 tyvärr med borttaget Nürburgringchassi, knappen var kvar, så den räknas inte riktigt. WillZ har en, men den jag vill ha är den Britishracinggröna sist tillverkade M540i:n med Britishracinggreen/Arizona Sun komplettläderinredning, men det dröjer, nu är det en M5 E39 som är nästa mål. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: För värdets skull så är det ju bra att ha bilen precis som den var från fabrik. T.ex. på min egen bil skulle jag inte vilja ha något som är väldigt vanligt, även om det är BMW-tillbehör. Syftar då också på fronten, men den är heller inte så vanlig samt det är kvalité som har kostat mycket nytt. Givetvis så är det sant att bilen håller ett mycket bättre värde om den hade haft originalfronten. Vita blinkers har vilken sketen M5 E34 som helst och det är inget som man öppnar ögonen för längre, snarare tvärtom. Det är ju upp till var och en och ha vad de vill på sina bilar. Har det därimot suttit från fabrik så är det ju väldigt speciellt. Inte många hade det och det gick som jag skrev i ett inlägg förut under Individual. Den M5:an som BMW hade med på gruppbilderna var garanterat original och hade då också vita blinkers som Individualutrustning. Gemini__: Om du hade PDC så står det under Individual och då ska du ha koden 940 = Sonderwunsch Ausstattung. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
Man ställer sig sist i leder av gratulanter :) Hoppas du blir nöjd med bilen och låter oss se lite fina bilder på nya pärlan! Mvh, Johnny Alpina Club Sweden Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.