AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.221

Köpt M5 -95

Sida 2 av 4
Ha äntligen schnitzer !!!!! Du får gärna maila mig om bilen jag skrev och tipsade dig tidigare om, en arbetskollega ska ev åka och titta på den !!!!

///Marc
Schnitzer:

Gratulerer med ny bil.
Jag tycker det är spesielt kul at du (orginalbög nr. 1)
har kjöpt antagligen den minst orginale M5 som nu
finns i hela Sverige :-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
pimpen:

Vet inget viktigt om den än. Väntar på utrustningslista!

Leitwolf:

Original är ju alltid trevligast. Minst original är den i alla fall inte. De flesta andra M5 i Sverige har fått mer ändringar med tiden. På den här så är det ända fronten som är hyffsat lätt att ändra tillbaka. Mycket lättare än vad jag trodde.

Jämför man med en annan M5 som t.ex. har vita blinkers, sänkt, annat avgas, etc. så är den här bilen helt klart mer original och det syns tydligt. På insidan är den 100% original. Ringde på så många M5 och det här var den ända av alla som verkligen var helt korrekt skött enligt servicens regler samt att det var högt uppsatta personer som hade haft den. Har inte sett en så ärlig bil som den här och det var därför som jag köpte den. Sedan är fronten beställd efter att bilen lämnade fabriken av ett företag som hade obegränsat med pengar. Eftersom det är seriöst gjort och har kostat en hel del så är det OK. Hade det däremot varit något universalbygge så hade det inte varit lika intressant. I framtiden så kanske jag ändrar den, men det ser ganska så hyffsat ut ändå.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Kom igen nu! En bild kan du väl bjussa på? Vill se den omdiskuterade fronten.

Mr C
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hehe, den som väntar på något.... :)

//Schnitzer

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Så du köpte den:) Grattis, grattis, Få se nu om Gemini får lust att bygga om sin, efter samma recept:) Börjar få lite abstinens nu måste jag erkänna...

Micke K. Länk
Gemini__
Hehe, ja skulle sitta fint med en liknande ombyggnad på min vagn. Men helt allvarligt, skulle jag ha Schnitzers bil i min ägo vette tusan om jag skulle bygga om den till original. Bara jag vet att det med rel. lätta medel skulle gå att återställa den skulle jag vara nöjd. Tycker inte det ser så illa ut om jag ska vara ärlig. Nästan unikt också, alltid trevligt.

Mvh:
Thomas

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
b97_knl:

Tack!

Det ligger en fin M5 touring på Autoscout för EUR 14.200.- Kanske vore något? Där skulle man nog kunna få pruta en del. Fanns i och för sig en M5 touring -95 på Trade Car i Frankrike som gick iväg för ca EUR 16.000.- Den hade gått under 10.000 mil. Hade så jädra tur att jag fick köpa den bilen till ett kraftigt lågt pris. Den här kemisten som jag pratade om förut hade tänkt att sälja en bil av de 4 som han hade, men hade inte pratat med juristen om det för att komma överens om något bra. Sedan så var ju jag redan på väg ner och hade reserverat bilen. När han fick höra att jag skulle köpa bilen så syntes det att han blev mycket besviken, men det var ju inte något att göra. Anledningen till att bilen blev tvungen att säljas berodde på att ägaren hade brytit benet och behövde en automatväxlad bil. Han skulle troligtvis sälja den för att köpa nya M5:an.

Exempel som den M5 touringen skulle jag vilja utöka bilsamlingen med. Är så extremt trött på att köpa en bil och sedan komma hem och vara besviken över en massa saker. Den här bilen som jag har fått tag på har verkligen inget sånt. Mycket bättre att lägga till mer pengar och få finare exemplar. Eller så kan man komma i samma läge som jag gjorde, att någon behöver sälja bilen snabbt för att skaffa en annan.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Gemini__:

Har tänkt precis som du skrev i ditt inlägg ovan :)

//Schnitzer

Schnitzer: hade du SETT bilen jag mailade dig IRL eller bara på internet ?
Du skrev att du har sett den, då har du väl nån åsikt om den eller hur?
Det är väl ditt stora intresse här i livet, det var ju en M5 95!!!! skulle vilja sllippa att min arbetskollega åker i onödan och tittar på den om den var skit!
Grattis till nya kärran !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Marc
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
pimpen:

Nej, jag menade att jag endast hade sett den på internet tyvärr.

//Schnitzer

zh
53
zheep
M5 3,6 -91
M5 3,6 -90
Leitwolf: den e nog knappast minst orginal...=P skall återkomma med en bild på min när allt kommer från lacken..=P
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
zheep:

Är det du som har den gula M5:an som finns i Dorotea?

//Schnitzer

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej!
Jag tycker att du ska behålla bilen som den är. Jag vet inte så mycket om ombyggnaden, mer än det jag läst på denna tråd. Fast det länkades väl till en M5Touring med e38 lysen för något år sedan vill jag minnas?
Hur som helst, är ombyggnaden en av flera, seriöst utförda av en återförsäljare så tycker jag att det är något så unikt att den är värd att bevaras. Om du känner att du vill ändra den i framtiden, leta i så fall upp en annan och sälj den här till någon som vill bevara den.

Var åtgärden något som återförsäljaren erbjöd kunderna, eller utförde de det "på eget bevåg"?

Till sist kan jag bara gratulera dig!

/Fredrik
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
635 CSi:

Tack! Nej, det var inget som någon BMW återförsäljare erbjöd. Det var kundens eget önskemål efter att de hade köpt bilen. Fronombygget var inte från fabrik och det företaget som gjorde ombyggnaden heter Gemballa och är Porsche-förädlare. Hittills så är det endast min och den som du nämnde (M5 touringen) de ända som har fått den här frontombyggnaden. Kanske ev. de ända som finns i hela Världen. Så ombyggnaden kan man inte kalla en av flera. Ska prata med Gemballa och höra om de vet hur många som har fått den här ombyggnaden.

Sälja den här bilen känns det i alla fall nu som att jag aldrig kommer att göra. Om jag en dag inte vill ha fronten så kommer jag att bygga om den och montera på en annan E34 som jag förhoppningsvis själv äger. Blir nog näst intill omöjligt att hitta den här Individualinredningen samt den seriösa historiken som den här bilen har. Dessutom finns det inte folk i Sverige som kan betala det man vill ha för bilen så den kommer nog alltid/väldigt långt tid att stanna hos mig :)

//Schnitzer

Schnitzer:

Vi har som vanligt lite olika syn på saker :-)
Efter mitt tycke är vita blinkers, avgassystem och sänkning inte nån stor grei.
Man ändrar inte ens utseende på bilen med det, alla ser fortfarande at det är en M5. Din bil ser inte länger ut som en M5 E34 men som en blanding av E32 och E34, det tycker jag är et MYCKET större inngrepp och inte minst svårare at återställa. Vidare at "högt upsatte personer" och at det är et företag med mycket pengar som har ägt bilen, gör den INTE mer orginal.
Av alla M5 E34 jag sett i Norge tror jag 100 % av bilarna har varit orginal inuti så när som på stereo. Jag betvivlar inte at du kjøpt en bra och rolig bil Schnitzer, det viktigaste är at man tycker om och har roligt med sin egen bil, men ta det lite lugnt när du kritiserar andras bilar :-)
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Kalas Schnitzer. Är du nöjd? Då va men inte den enda som inte har en helt orginalare. (flin).

Måste kännas skönt att ha en till M5:a nu när du fått fram en bra hemsida oxå, bortsett från att forumet inte funkar som de ska.

///Micke
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag håller med Leitwolf! Det är ju betydligt enklare att byta t.ex blinkersglas och fjädrar än att byta hela fronten på en bil. Många skriver att den är unik men det är väl inte så bra alltid. En M5 kan ju bli unik om man skarvar på en Z3 bakdel också. Men det verkar vara en riktigt fräsch och fin bil, och nu väntar jag också på bilder.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

Schnitzer:

Gratulerar till köpet! Kul att du är nöjd.

Du vet dock var jag står när det gäller fronten ;)
Verkar vara en väldigt fin bil annars, ser fram emot bilder.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Grattis till nya M5:an!

Min M5 E34: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.