AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.223

Köpt M5 -95

Sida 1 av 4
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har köpt mig den omtalade M5 -95:an med E38-front-umbau som var Cosmosschwartzmetallic. Kan bara gratulera de som har dessa underbara 6-växlade M5. Är som en dröm att köra.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register
Gemini__
Vad skoj!! Nu vill vi se massvis av bilder. Berätta lite om hur du gick tillväga vid köpet. Hur var säljaren? Fick du ner priset? Berätta nu =)

Mvh:
Thomas

Länk
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
Gratulerar till nyförvärvet! Hoppas också på lite nya bilder. Är nyfiken på att se hur fronten ser ut i lite olika vinklar. Tycker trots allt inte att den ser så tokig ut på bilderna jag sett.

Mvh
Ulf

Kul! Det blev en 95:a till slut, utrustningslistan vore roligt att få ta del av, samt höra om inköpsresan.

Mvh Stephan
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Låter intressant! Vi vill se bilder och ha lite mera fakta! Har följt din dagbok mycket med din förra M5:a :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Har man sagt a får man säga b ;D
be
55
bemari5
M5 3.8 Individual -93
Kul att den var som du tänkt dig, ser framemot att få se bilder på den. Bara att Gratulera!
Modigt Schnitzer!

Tänkte du omvandla den till original?

Länk

Gemini__
Vad är det här, inga nya bilder än!! =) Förstår att du sitter å fingrar på allt möjligt i din nya pärla. Men kom ihåg att slita dig från bilen för att skriva en ordentlig redogörelse för hur köpet gick till samt komplettera detta med en hel drös av bilder.

Länk
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Grattis Schnitzer!
Bilder bilder bilder!!!
735
Kul Schnitzer!!

Följt tråden om bilen på avstånd och insåg att det fanns olika åsikter om bilen med sin front. Kul att du vågade!!

P.S. hoppas den verkliga historiken infriade förväntningarna! Eller kanske ännu bättre ;-))

BMW-förare älskar oftast!
zh
53
zheep
M5 3,6 -91
M5 3,6 -90
va trevligt..hoppas på mer info snaaart..=)
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vad kul Schnitzer. Hoppas du har massor med utrustning och att bilen är i superskick. Vore kul och se bilder och redogörelse om hur bilen går osv.
Bara att gratulera!

Bilen:Länk

/Henrik

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tack för alla trevliga kommentarerna :)

Ursäkta att jag inte har skrivit något. Ev. kommer jag att ha en frilansardagbok om den här bilen också. Ska höra med Janne igen. Hade tänkt skriva ner utrustningslistan på den då så man kan se vad den har. Då hade jag också tänkt att berätta mer i detalj vad som hände.

bayerischemotor:

Ja, ev. lite längre fram så blir det omkonvertering (inget planerat än), men nu så kommer den att ha E38-fronten. Man kan se att det är väldigt seriöst gjort och enligt mig så ser det helt OK ut. Dock så ser det inte bra ut på avstånd, men på nära håll så är det riktigt snyggt.

Kul att en del har följt min gamla M5:s dagbok. Har ju inte skrivit så värst mycket, men det är ju i alla fall något. Måste göra rent bilen innan och dammsuga den lite inne, även om den redan är superfin.

Farsan köpte med sig en E32 735iA på vägen. Den var också helt rostfri. Dock så måste den höjas för den är FÖR låg.

Har tagit lite foton från resan ner och tillbaka som jag hade tänkt att lägga upp på frilansarsidan. Ska höra med Janne idag om en frilanssida (minns att jag blev lovad en till för min andra M5). Måste också tillägga att Cosmossvart är en otroligt snygg kulör. Ser typ blanksvart ut. Efter en polering så borde den bli riktigt bra.

Bilen var mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Allt var så seriöst och fungerade (utom hjullagret). Kollade inte på bilen särskilt lång tid innan jag visste att den här ska jag ha. Just den här bilen blir nog nästintill omöjligt att sälja. Den är inte som min förra M5 och heller inte som någon E32 som jag har haft förut.

Det var en jurist som ägde bilen, men hans kompis som var kemist hade fått i uppdrag att sälja bilen. Kemisten var inte glad över att få sälja den för han var väldigt intresserad av den. Dock så fick han inte för sin fru eftersom de hade 4 andra bilar (inkl. 1 firmabil). Han hade dessutom letat efter den 6:e växeln på sina andra bilar, men utan att hitta någon :) Fick inte pruta något på EUR 8500.- trots att lagret var dåligt. Den hade ju kostat EUR 8950.- innan han fick in bilder, men jag är ändå nöjd.

Ska försöka att berätta hela historien med bilder och text i dagboken för den nya bilen. Måste bara höra med Janne före. Finns MYCKET mer att berätta!

//Schnitzer

Schnitzer,

Grattis! Var ett RIKTIGT bra pris får jag säga, trots att du i mitt tycke MÅSTE bygga tillbaks till original NU NU NU :))

Så bra, nu kan du ägna all din fritid åt att hjälpa andra (mig) leta M5 :D

Lycka till med nya bilen!

Mvh,
Kalle
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kalle Hansen:

Tack! Ja, det där med fronten kan man ju ha lite olika åsikter om. Visst är original snyggast, men eftersom arbetet var så seriöst gjort samt att det är BMW så kommer det att sitta ett tag. Ljuset är fruktansvärt bra! En kompis till mig låg framför och såg inte att det var jag i backspegeln :)

Javisst, givetvis så kan jag tipsa om en del M5!

//Schnitzer

Grattis Schnitzer! Eftersom allt förutom fronten är original och inget Rieger-skräp så behåll nu bilen i detta unika skick, kan inte finnas många i världen alls :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
E38B12:

Min är den enda M5 sedanen som jag vet om som har den fronten. Hittills bara två identifierade och den andra är en M5 touring. Samma BMW handlare har sålt båda bilarna nya. Fronten är som sagt INTE från fabrik, men med BMW-delar. Lite unikt :) Hade det varit några universal-delar så hade jag byggt om den direkt.

//Schnitzer

Nu saknar vi bara en sak, och det är BILDER. Massor av BILDER!

:)

Länk

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Japp, det kommer att finnas på frilansarsidan med tiden, dock endast från resan. Bilder som ska vara på förstasidan tar jag nog först nästa år när jag har ställt på bilen.

//Schnitzer

-M5 '95 Limousine register (LHD)
Gratulerar!

Det ska bli kul att se den på stan till våren.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.