|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
herregud killar har ni bara kört bmw bilar eller... 740/760 tic har alla 4 cylindriga motorer... den enda bil volvo byggt med turbo 6:a e s80t6.... sedan finna det som sagt 760 v6 oxo men har ingen turbo....bara en värdelös renaultmotor där fodren i cylindrarna rör sig som dom vill..:-) Alltså rör det sig om en 760 TURBO så har den alltid 4 cylindrar..... SLUT PÅ MENINGSLÖSA DISKUSSAR... |
|
|
XC90 T6 ;-) Flåklypa |
|
| 740 diesel var 6 cylindrig ( värdelöst vetande men kanske tillför tråden och dess läsare något) | |
|
Jag körde mot en kompis 740 tic i somras o vi låg lika upp till 110 sen tog vägen slut. 740:in är så gott som orginal tror det endast sitter ett chip i. Då har jag ju ändå en automat så jag tror nog en 325:a klår en tic rätt lätt. En gång BMW alltid BMW. Min bil. Länk |
|
|
flåklypa....xc90 -s80 t6 =samma motor...AMATÖR... |
|
| t4 är den 4 cylindrig? eller 5?? slår vad med en polare, så om nån vet så e de bra | |
| t4 har fyra cylindrar | |
| ok, då vann jag igen | |
|
e36lexus. Vad spelar det för roll om dom har likadana motorer? Frågan var ju vilka bilmodeller som Volvo hade en 6cyl turboladdad motor i och du missade XC90-modellen. Flåklypa |
|
| S80 T6 finns me | |
|
Jag har haft både en 740T-88 och en 325iM-90. Original så tar 325'an 740'in i vilket intervall som hellst, likaså toppfart. Men pluggar man övertrycksvakten (som stänger spridarna vid 0,85bar) och höjer laddtrycket till 1,3 bar (original 0,48 bar) så åker 740T ifrån 325'an som ingenting. Jag åkte med 1,3 bar i min 740T och den klarade kvartsmilen på 14,75s. 0-100 gick på ungefär 7s blankt. Hur 740'in gick original törs jag inte berätta, men med "bonntrimmet" gick den mätaren ut, 240. Inte dåligt för en bil med 0,40 i cw-värde ;-). Som parantes kan jag berätta att 740'in är nog den enda bil jag har kört med uppställ i 180 km/h i regn. Anledning? Jag jagade en M535-E28 :-) |
|
| ja... höjer man laddtrycket med 0.7 bar i en e30 325 så åker man ifrån volvon ändå :) | |
SpineKracker |
Måste bara fråga hur ni kan ha lyckats missa 780:in som är den coolaste Volvo som gjorts?! Det är en läcker yuppievagn som var riktigt dyr på sin tid och därför ganska sällsynt. Vill gärna ha en sån själv om sanningen ska fram.... Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Måste hålla med SpineKracker lite. Såg en 780 Bertone här i göteborg för ett par veckor sedan med en prydlig gammal herre bakom ratten. De ser lite tuffa ut. Egna på något sätt. Skulle dock inte gå så långt som att vilja ha en. Däremot kommer de säkert att bli smått eftertraktade samlarbilar i framtiden. (Om de inte redan är det?) Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| s40 t4, drar dom 325i? med hur mkt? | |
|
Från stillastående har 325 en stor fördel med bakhjulsdrift och välkonstruerad bakvagn (Om du inte har tokslut däck eller vidrigt ändrad geometri mha översänkning bör du dra en t4 rejält i starten) Sedan är det bara en tidsfråga innan volvon kommer förbi dig. Behöver inte gå så värst snabbt. Kör du 1/8 mile skulle jag tro att BMW:n har stora chanser att vinna med viss marginal, eller i sämsta fall köra jämnt. Rullande start ska det mycket till av föraren i 325:an för att freda sig. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Du kanske menar E36 förresten? I så fall är läget lite lite ljusare... Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| e36 menar jag ja | |
|
Teknikens värld nr 27 1990: Volvo 740 Turbo+ (190hk) 0-100 7,8 sek/0-400m 15.50 sek Teknikens värld nr 23 1989: Bmw 325i (170hk) 0-100 8,3 sek/0-400m 16,09 mvh |
|
Ulke |
740 turbo plus kan man inte kalla en original 740 turbo.... Detta är en 740turbo som i de senare årsmodellerna kunde utrustas med ett trimkit som såldes av VOLVO, så man kan kalla den chippad... kostade f.ö bara 3000:- att köpa till mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.