|
|
|
|---|---|
|
Fick en 2:a på avgasmätningen (3 ggr för hög halt) på min 520i 24 -94 =( Nån som vet va som kan vara fel? Tror de katalysatorn som laggt av då bilen inte drar mer soppa än vanligt och drar ingen olja heller för avgaserna ser ut som vanligt. Nån som vet nått bra sportsystem man kan köpa istället då? Uppskattar alla svar! | |
|
vilket värde var kass?min 520 91 var kass på alla värde!bytte olja,allt blev bra förutom lambdavärdet vilket låg på 1.20 ca,bytte sonden,sen gick den igenom efter lite hjälp av snälla besgubbar!min mängdmätare är inte helt frisk,sånt kan med spela in. |
|
|
Koldioxid värdet framförallt men samtliga va över! Bilen gick igenom stora servicen för 2 månader sen borde dem inte se sånt =/ Mulle meck sa att de skulle kosta nånstans runt 7000 att åtgärda (den åker in på tillsyn imorn) nån som e insatt o vet vad de kostar? så ja inte blir alltför blåst =/ |
|
| åk in hos mecken och se till att du varmkört bilen ORDENTLIGT o kontrollera sedan. Jag åkte på det där på besiktningen på 2 bilar jag haft (E36, 325 o 328). EFter en ordentlig varmkörning 5 minuter så gick dom ner till normalt... | |
| Fick precis besked från verkstan...det var termostatet som hade gått efter alla kortturer (6min till jobbet) så bilen har ofta körts kall. 3400:- för ny BMW orginal. aiia bättre än om katalysatorn gått...skriver om den går igenom besiktningen... (meken hittade läckage på vänster framdämpare =( ännu en ny dyr historia) | |
|
3400 för vad??!! |
|
| termostatet + arbete och han fixar ombesiktningen... | |
|
När avgastestet görs får inte katalyatorn vara kall. Jag besiktigade min bil i tisdags, fick nerslag. Han gick och drog av slangen och han körde ganska hårt med bilen i ca, 2min. han påstod att det räckte. Han kollade igen och det gick skitbra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.