|
|
|
|---|---|
|
Hej har hittat en annons på powerbörsen Länk går det att eftermontera navigatorn i efterhand. Blir det lika som från fabrik? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power | |
|
Hej. Har en E61 på G. Tillverkas denna vecka... Satsa på en Garmin Quest istället. Fungerar kanon och är portabel. Pris 5000:- på Blocket (max) |
|
|
Gurkan28: Jag tittade på priser för eftermontering på en csl(e46) får ngr år sen och det skulle bli väldigt dyrt så det är bättre och billigare att köra TomTo eller liknande. |
|
|
Har hittat detta erbjudande i Danmark hos aut. återförsäljare, om någon har intresse Länk Ber om ursäkt för min krassliga svenska. Det går meget bedre med dansk. |
|
|
Det är bara Nav business den som säljs på Styla Bilen och den från terminalen i DK. Denna enhet ska vara ganska lätt och montera, då själva navi enheten sitter i CD/DVD spelaren. Dock måste bilen få en ny FA-kod efter installationen så det vet om att den har navi. Här i DK eftermonterar man all navi, dvs både prof. navi och bus navi. Var inne på BMW härom dagen och en ny 530i E61 (990.000 DKK med utr) stog på verkstaden, helt isär skruvad, då de skulle montera stora kliman och navi prof!!! Så på grund av skatterna är danskarna duktiga på att eftermontera! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Du borde väl hinna komplettera din beställning med en navi ifrån fabrik om du har lev. i april? Använder själv en gamin nuvi, funkar väl bra, lite meckigt är det ju att plocka i och ur hela tiden men å andra sidan är den ju faktiskt bättre än den fabriksmonterade. Ett smärre problem är att hitta en bra placering för den i bilen. |
|
|
vilka priser ni har på bilarna i DK.. kolade på sidan du länkade till, en 520 -03 som rullat 4700 mil och tillsynes snikutrustad för 499.900dkr vilket är ca 633.000sek mvh evers |
|
|
Jepp... Det är vansinnigt! Jag är dansk från början, men har bott i sthlm i 7 år, så då hann man vänja sig till de riktiga bilpriserna! Är dock tillbaka i DK igen och betalar 180% + moms i avgift på bilarna!!! Så det var en dyr flytt, när pappa tog med sig E60'n :-) Så en 530dA med mkt utr är inte så värst vanligt... Vilket är en nackdel när man kommer på en dansk BMW verkstad, då de knappt sett hälften av den utr vi har i vår... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Lyfter den här tråden. Är det någon som har koll på artikelnummer för eftermontage. Jag har hittat en navi professional, artikelnummer 6583 6951856-01 tillverkad 07/2004. Satsen består av I-driveratt, naviläsaren samt en "låda" i plåt lite mindre än naviläsaren (verkar heta "controller high"). Någon som vet om det här funkar i en E61 tillverkad 11/04? Kan jag montera detta själv eller måste jag åka in till BMW och koda hit och dit? mvh Johan |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
förresten, sitter 8,8-tumsskärmen i alla bilar som har iDrive, eller är det extra? har även den mindre skärmen färg? jag kan nämligen inte se på utrustningslistan om den har den stora skärmen eller inte. någon som vet? det gäller alltså en -05:a med M-sportpaket. mvh Johan |
|
Johan Vad jag förstått så har navi pro stora skärmen och navi med bara pilar lilla skärmen. Lilla skärmen ser lika stor ut tills den tänds. Någon annan kan säkert komma med bättre förklaring |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.