|
|
|
|---|---|
sportsbmw |
Tjena! Jag undrar ifall det är någon som vet om det är svårt att plocka bort rutorna (främre) på bilen, och sätta dit andra!? Det är nämligen så att det drar ihop sig till besiktning och tonade rutor fram brular inte vara så populärt, så att istället riva bort toningen för tusentalskronor så kanske man kan byta rutorna istället, är det någon som har någon erfarenhet av detta, och i så fall ledsaga mig i denna fråga?? mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
Jompa |
Kör ner rutorna och ta sedan ur säkringen. Det finns nämligen ingen lag som säger att du måste ha sidorutor har en kompis som har gort detta i 2år nu har funkat varge gång. Det verkar som besiktningsmännen inte tänker på att rutorna är nere. |
sportsbmw |
Ok, jag ringde precis till bilprovningen och frågade ang. detta och han sa att om man bara har vevat ner rutorna så kan dom kräva att man vevar upp dom för att visa hur dom ser ut, hmmm, jag vet inte detta.... /// BMW RULES /// |
| Det är en historia på ca 2-3 timmar per sida enligt min verkstad när jag frågade för E39 tidigare i höst. ASB godkände min med ljus toning fram, har du mörk fram så skulle jag nog rekommendera riv filmen och sätt på ny efter...... | |
|
Du har inget godkännande från nån firma som har gjort toningen eller ha du satt dit han själv. Har du godkännande så tryck upp de i nyllet på dom MvH Mr-speed =) |
|
sportsbmw |
Har ej något godkännade från någon firma, men vad f_n, jag chansar och åker dit! Det enda som jag kan "chansa" på är ju att åka till en mindre besiktningsfirma i någon liten håla någonstans, har hört att det också ska kunna gå vägen. Vi får se.... mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
tja.. Jag ska också besikta om en vecka då jag har tonat fram så är ju alternativen riva toningen byta rutor dra ner rutorna o bort med säkring eller så kan man dra ur kontakten bakom knappen så dem inte kan få upp rutorna har hört att dem kan kolla säkringen om dem e petiga.. Själv ska jag byta rutor har fått tag på extra.. The eye is quicker than the mind.. |
|
sportsbmw |
Tjena! Ja men hur gör du när du byter, är det krabbigt lr? mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
lämnar till han som tonade mina rutor betalar max 500:- The eye is quicker than the mind.. |
|
| m3efl: Vart lämnar du in bilen för toning? Är 500/ruta kompis pris eller? | |
|
jag betalade 3800:- för toningen men det jag menar med 500kr är när jag ska dit o byta rutorna besikta sen byta tillbax.. The eye is quicker than the mind.. |
|
|
m3efl>>> vad har du för toning på din bil? film el lackad? resultat? köpte du rutor från skroten? isåfall vad betalade du? Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.