|
|
|
|---|---|
|
Hej Har aldrigt ägt en BMW förr men funderar på detta nu en M3:a då är frågan vilken årsmodel som ni föredrar som har små sjukdomar om ni förstår mig rätt..? M3 -95 och äldre M3 -96 och nyare till 97 lr 98 typ 95:an och äldre sägs det att motorn är mer hållbarare än dom motorerna i 96:an och uppåt stemer detta anledningen till att jag vill isåfall ha en 96:a är ju för den 6växlade lådan och 3,2L motorn 321hk i =) eftersom dom jag pratat med säger dom att 96:nyare är det alu block och går sönder lr krånglar mer är dom äldre ..stämer detta? mvh | |
|
Finns massor att läsa om du testar att söka på detta ämne men generellt kan man ju säga att -96 och framåt håller bättre när det det gäller motorn men att just 96:or som har RR Vanos brukar gå sönder, 97 blev det Sasch vanos som standard. Vevlagrerna i 93-95 är det som brukar gå sönder snabbast och det kan vara vädligt kostsamt att laga. Jag skulle med andra ord satsa på en 96:a med bytt vanos alt en ännu nyare M3 då det är stor skillnad i ork när det börjar gå fort mellan dessa bilar samt att en 6:e växel är väldigt trevligt vid motorvägskörning. 3.o:an ser dessutom ganska gammal ut inredninmgsmässigt när den saknar den digitala kliman tex. /// mstrutsen |
|
|
Det är väl inte alublock i 3,2:orna? Utan annat foder i cylindrarna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.