AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.780

Måla bromsok... vad för färg?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Funderar på att måla bromsoken i nån färg när jag skiftar till vinterhjulen. Vad för färg ska man använda till detta?
Vilken färg kan se bäst ut på en svart bil?

mvh Daniel

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Jag var in i en färgaffär där dom bröt (blandade) till hammarlack i en svagt gul guld aktig ton typ gulkromatering fungerade väldigt bra, var dock ej en BMW.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
jag hade silverfärgade ok på min svarta 525a. Passade perfekt! ska väl vara nåt som bryter lite mot bilens färg tycker jag.
Mvh

Länk
Paap Reeder
... rött är Porsche färg ... så det kan du inte ha om du inte har en Porsche.
(Pga ett "tillverkningsfel" bidde mina röda på V12:an men det skall rättas till)

MVH /// Paap R
bromsok i bilens färg är ju alltid snyygt speciellt då bilen är svart...annars passar väl röd,silver o gul rätt bra
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
mörkgrått!!!! Snyggare än man tror!!
Då ser det inte ut som man har målat dem, det ser bara jävligt fräscht ut... nytt nästan!!
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
gärna ''neutral'' färg, silver riktigt fint, svart diskret..beror på bilens färg..
Silver Hammarlack är mitt tips. Såhär såg de ut på min 330: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har funderingar på att måla oken på nästa bil, främst för att få en yta som smutsen lättare håller sig borta från. Vilka skillnader finns det mellan olika fräger i det avseendet?
Nocken: Jag tvättade mina samtidigt som jag tvättade fälgarna och de höll sig fräscha o fina i 1,5 år.
Kör man mycket bana skall man nog överväga att skaffa riktigt värmebeständig färg.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, nog blir det varmt vid bankörning. Jag minns första gången jag skulle kolla lufttrycket direkt efter ett 15-minuterspass på banan. Värmen från bromsarna var så stark att jag skulle velat ha handskar för att skruva loss hatten på ventilen. Ändå sitter ju inte luftventilen i direkt kontakt med bromsarna. I vilket fall vill jag ha någon diskret färg, och silver som du hade på din bil såg bra ut. Någon Porsche-wannabe vill man inte vara.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Gjorde ett experiment förra sommaren och målade bromsoken på vinterbilen med svart hammarlack. Brydde mig inte om att grunda utan rengjorde bara bromsoken med roterande stålborste på borrmaskinen. Ser fortfarande fräscht ut efter en vinter och ca 2000 mil.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har Diamantsvart bil med mörkblåmetallic på mina ok och på skivorna. Ser riktigt nice ut.
Borstade, polerade ok följt av en värmetålig klarlack vore väl stilrent om något?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tack för alla svar. Ska åka runt o kolla efter hammarlack då. Förmodligen så kanske silver eller svart.

Hur e bäst att gå till väga? tvätta oken noga o sen slipa lite med med stålborste inna man lägger på fägen? säljs hammarlack som spray eller måste man måla på med en pensel?

mvh Daniel

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Mekonomen har både på sprayburk och vanlig penselburk !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Mekonomen har både på sprayburk och vanlig penselburk !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.