|
|
|
|---|---|
|
Sådär ja, nu har jag fått ett tipps från mbilar att byta bakaxel olja för att se om det hjälper min krånglande diffbromms.. Så frågan är nu hur jag ska gå tillväga? Antar att jag ska börja med att tappa ur oljan via botten pluggen, sedan fylla på i den övre tills det rinner över? Vilken olja ska jag isof använda? Vet att man ska ha spesefik olja på olika bakaxlar hur vet man då exakt vilken bakaxel man har och hurvida vilken olja det ska vara till den? | |
| Hej. Det skall vara Castrol saf-xj 75w 140 olja i din bakaxel. 2 liter räcker om du köper. Ska du använda någon pump där det finns risk att du spiller ut lite olja, köp lite extra olja i så fall. | |
|
Kan tänka mig att hålet sitter lite tokigt.. Antar att det inte bara är att "tratta" ner oljan =) Hur isof bör man gå till väga? |
|
|
För det första så är det en stor insex bult, jag fick leta länge innan jag hittade en som passade. Sen för att få i oljan så går det utan pump om du köper castrol för dom har en liten uppfällbar snabel =) på flaskan och då går det trycka i oljan. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.