|
|
|
|---|---|
|
Länk Putte | |
| Ja va f-n, en redig direktörsracer. Kommer antagligen sjunka till 200K inom 3 år, men varför tveka om du vill åka kungligt? Servicekostnaderna blir nog inte nådiga dock. | |
|
Misstänker att den kommer falla mer än 30kkr/år. Tänk bara vad den har fallit på 3,5år. 200kkr/år!!!!!!!!!!! |
|
| Vet inget om bilen ifråga, men jag tycker inte priset är särskilt lågt jämfört med andra tillsynes likvärdiga bilar. Och du kan som sagt räkna med ett rätt otrevligt värdefall de kommande åren... | |
|
håller med föregående talare... ruskigt värdeförlust.. tror knappast 50k om året de närmaste 2-3 åren kommer räcka tyvärr.. synd för numera gillar jag verkligen E65an.. men de dröjer ett tag till innan jag ger mig på en.. BMW CS #5139 |
|
|
Denna bil är nog ett bra köp om man tänker ha den ett par år. Men som sagt, värdeminskningen på lyxbilar är grym. Nypriset var nästan en mille, nu är den ju inte ens värd en tredjedel. Eller visst är den värd pengarna men den har tappat så mycket i värde. Så, vill du åka kungligt och har tät ekonomi så är det nog ett bra val. Köra denna bil i 10 år så har ju i alla fall fått valuta för dina 250 000 som du lär förlora på dessa 10 år. |
|
|
Köp en ny V70 för 320' och den kommer också att vara värd ca. 200' om 3 år...och det lär väl vara betydligt trevligare att spendera dessa år i en 745:a (och då menar jag inte Volvos gamla container ;). Har svårt att se att en bil som denna skulle vara mycket sämre när det gäller värdeminskning än merparten av andra bilar i 300'-klassen. Sen att driftskostnaderna kan bli högre är ju en sak när garantierna och goodwill börjar avta och man själv ska stå för fiolerna när elektronik och finesser börjar strula. ___ //Ulf |
|
735 |
Programmer: Instämmer!! :-) Sen är det lite svårt att säga ngt om denna bilen specifikt förutom lågt miltal. Det finns en del beggade E65 ute nu och jag skulle titta på en del bilar innan jag bestämde mig. Stiagnde bensinpriser och försäkringspremier gör att det är köparens marknad på denna sortens bil (tyvärr som för många andra BMW-modeller..). BMW-förare älskar oftast! |
|
Visst kan man säga att en E65 kommer sjunka mer än vissa andra bilar. Utan att veta hur världen ser ut om tre år, kan man ändå konstatera följande: 1. Det har då kommit en helt ny 7-serie 2. Designen upplevs fortfarande av många som icke tilltalande 3. Bränsletörst skrämmer fler och fler 4. Stora lyxbilar sjunker mer i värde än familjebilar Och så kan man lägga till de avgifter, skatter och tullar som i framtiden kan komma att drabba en 7-serie som inte kommer att drabba en Passat-kombi. Varför inte fundera lite snabbt på vad en sju år gammal 7-serie är värd idag? E38 av årsmodell -98 utannonseras i snitt för nånstans 100-120 000 kr. Jag var spekulant på en E38 -98 för rätt precis tre år sedan och då låg priset på det dubbla. Även om jämförelsen inte är helt rättvis kan man genom ovanstående resonemang tänka sig ett snittvärde på E65 -02:or år 2008 kring 140-150 000 kr. |
|
|
Tack alla för era åsikter. Som Programmer skrev: Det måste ju vara trevligare att spendera några år i denna bil än i nån nyare V70. Angående värdeminskning, så förstår jag inte att den här ska förlora mer i värde än andra bilar omkring 300000. Den största förloraren är ju han som köpte bilen som ny. Alternativet är att jag behåller min nuvarande bil. Volvo XC90. Trots att jag inte är nån gammal direktör, så tänkte jag att den här är lite komfortablare än min nuvarande bil. Även om det ju givetvis är två olika typer av bil. Är väl egentligen behov av en kombi. Men jag tror att lastutrymmet i 745 är tillräckligt för mina behov. Är det någon som har en ungefärlig uppfattning om försäkringspremie på importerad 2002 745? Bor i sthlm, är 40år, kör 800-900 mil/år. Tack Putte |
|
|
Putte: leta reda på ett regnr för en svensksåld 745:a och surfa sedan in på de olika försäkringsbolagens hemsidor och knappa in regnr och personnr så får du en ganska bra uppfattning om var du hamnar. ___ //Ulf |
|
|
Anders: Visst har du poänger i dina punkter men att det kommer nya modeller som gör att den gamla modellen sjunker gäller ju flertalet av alla bilar och tar ändå ett tag innan det börjar påverka priserna på de 4-5 år gamla begagnade. Värdeminskningen på lyxbilar är enorm men det är trots allt de första åren detta märks och bilen i fråga har ju trots allt sjunkit en del redan. Som ett exempel... Köpte 2002-12 en 540iAT -00 med det mesta i utrustningsväg. Hade enligt uppgift kostat någonstans i trakterna kring 750' ny. Bilen var exakt 3 år gammal. Körde under 17 månader ca. 3000 mil och sålde den för 32' mindre än jag gav för den. Köpte 2004-06 en Volvo V70 2,4T -02 för ganska exakt samma pengar som jag gav för 540'n ovan. V70'n var då 1 år och 9 månader gammal. Har nu haft den i 17 månader och den har rullat ca. 3000 mil sedan köpet. Vet inte vad jag skulle få för den om jag sålde den men tittar jag på Blocket vad motsvarande bilar ligger på så lär jag utan vidare åka på en värdeminskning som är större än 35', säkert mer i trakterna kring 45-55'. I efterhand kan man ju också konstatera att jag sålde min 540 i rätt tid för om jag behållt denna ett år till så hade värdeminskningen nog sett lite annorlunda ut ;) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.