|
|
|
|---|---|
|
jag håller på att renovera en m30 motor, jag har plockat ur motorn ur bilen då var toppen redan borta. nu funderade jag om jag ev skulle montera toppen innan jag skruvar i den i bilen igen, men då skulle jag vilja veta om det blir svårare att få i motorn igen eller om jag ska göra samma sak igen. att skicka i blocket sen skruva dit toppen på plats. vilket alternativ rekomenderar ni?? sen har jag trilskats med "variator fläckten" motorns fläckt!! jag vet inte hur man får bort den, är det nån som har nåt förslag? //Thomas | |
|
Viskofläkten är vänstergängad om du inte visste det... 32 nyckel har jag för mig, bara att dra. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag rekomenderar dig att montera toppen innan du sätter tillbaka den.Och nej, det är inte svårare att få i motorn med toppen på.Ang fläkten så får du lossa den motsols har för mig att det är 32mm nyckel?Kan ha fel där.. hjorten |
|
|
tack för tipsen, stötte på ett problem med viskofläkten bara, hur f*n ska man låsa så det inte snor runt?? //Thomas |
|
Paap Reeder |
... nyp med en polygrip. MVH /// Paap R |
|
spänn generatorremmen hårt och ha en ordentlig nyckel till fläkten,sen ger du nyckeln en rejäl "döving"man skall ju inte slå på verktyg!men det brukar gå eftersom den inte brukar sitta så hårt,den spänner ju sig själv när motorn går så den kan ju inte lossna.visst den är felgängad,har varit ute för att vissa klantar har försökt hugga av den med en huggmejsel på fel håll dessutom,sen får man defenitivt inte av den! |
|
|
pligripen när nog inte runt, kanske rörtången, ska testa.. tyvärr jag har plockat bort genaratorn å remen men annars hade jag också den tanken. //Thomas |
|
Paap Reeder |
... du nyper om bakre/inre "väggen" på remskivan med polygripen och "tar spjärn" mot termostathuset. MVH /// Paap R |
| tack, jag fick bort den på mitt egna lilla sätt, så det gick bra det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.