|
|
|
|---|---|
|
Hejsan I skrivande stund håller jag på och försöker skruva lös värmereglagen i min e34 -93. Har dock fastnat nu. Vet inte hur jag ska få lös vajrarna och kablarna. [url]Länk [url]Länk Har ni några snabba råd till mig? :) Undrar även hur jag ska få lös själva ramen som allt sitter monterat i, stereon, färddatorn, värmereglagen osv... Måste jag ta bort hela panelen runt om då? För fästena till ramen verkar sitta bakom resten utav panelen. Någon som har skruvat isär det förrut kanske förstår vad jag menar :) Tack på förhand! | |
|
Blev fel med länkarna... De rätta adresserna är: Länk Länk |
|
| Om du kollar på första bilden..så har du en röd plastgrej och under den en blå..och den sista tror jag är grön. Du ska trycka ihop dom var för sig och dra dom framåt sen kan du haka lös vajrarna från själva reglaget..hoppas du förstod vad jag menade. | |
| Jo, jag har varit och dragit i dom som tusan. Men de vill inte släppa. Det ska gå att göra medan hela paketet sitter kvar där inne? Är ganska bökigt och trångt att komma in med händerna.. | |
| När jag hade isär det där på min förra bil tog jag bort hela mittkonsolen..så jag vet inte om det går att göra med det på plats. | |
| Hur pass mycket jobb ligger det bakom att demontera hela mittkonsollen? | |
|
På den här länken verkar det inte som att mittkonsollen vart lös när han tagt lös värmereglagen. Länk |
|
| Nej, har läst den där länken många gånger :) Men det kan hända att jag måste bort med mittkonsollen ändå.. Är det bökigt? | |
|
Kommer inte ihåg exakt vart alla skruvar satt, men det var inte särskilt bökigt. Du måste börja ta bort den bakre delen som sitter fast på båda sidorna innanför bakre cigguttaget i baksätet, sen sitter den på en stjärnskruv i facket mellan stolarna. Den främre större delen av mittkonsollen har jag för mig satt på 4 ställen framåt, 2st större skruvar i nedrekanst + 2 stjärn lite hägre upp. Du får även ta lös växelspaksknoppen och damasken och plasten runt omkring den. Har säkert glömt nån skruv men det är inte särskilt svårt iaf.. |
|
|
Okej, tack så mycket för svaren! Kan passa på att fråga om en annan sak också. En utav sakerna jag tänkte fixa nu när jag river mittkonsollen är glappet med lyset i mitt värmereglage. Den vänstra delen, som justerar spjällen, fungerar utmärkt. Men värmereglagedelen med rattarna verkar glappa. För det mesta är det kolsvart, knackar man frenetiskt på rattarna börjar det lysa igen. Då brukar det lysa ända tills man stänger av bilen. När man sedan ska ut och åka igen brukar de vara släckta, ibland händer det att de fortfarande lyser. Vad kan glappet bero på? |
|
|
Hade också problem att få loss vajrarna när bytte lampor till reglagen på min. Jag gjorde som så att at jag släppte vajrarna på kranarna och drog sedan ut hela hela panelen med med vajrar och allt. Det var inga större problem att sedan byta lampor. Var dock försiktig med fägade platclipsen till vajrarna. Plast blir med tiden väldigt skört. Knäckte ett clips på min. Åkte ut till skroten och plockade av en vajer från en slaktad bil, kostade en tia tror jag. Detta var säkert en 3-4 år sedan jag gjorde detta. Har för mig att jag köpte nya lampor på BMW pga. av speciell sockel. Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.