|
|
|
|---|---|
|
Man kan ju med knappen på blinkerspaken välja vilken info från färddatorn som ska visas i kombiinstrumentet och när man startar bilen så kommer den ihåg det senaste alternativet, t ex CONS1. Sedan i går så kommer inte min bil ihåg det senaste alternativet utan displayen är alltid tom när man startar bilen och man får sedan stega fram till önskat alternativ. Är detta något som går att ställa in? Någon råkat ut för samma sak. Tilläggas ska att jag hade bilen inne på Förenade Bil i fredags för ett par Car-memory omprogrammeringar. Kan detta ha påverkat denna funktion. Enligt de dokument jag har om CarKeyMemory så finns inte färddatorfunktionen med men dessa dokument kanske inte har med alla möjliga programmeringsfunktioner... ___ //Ulf | |
|
Är det verkligen ingen som stött på detta problem eller har erfarenhet av DIS och CarKeyMemory inställningar och vet om detta är något som kan ställas in? ___ //Ulf |
|
|
Svarar på min egen fråga...Var inne på Förenade Bil och dom hade inget svar på varför "minnet" för senaste valda information slutat fungera men dom testade att köra en uppgradering på kombiinstrumentet och sedan fungerade detta allt som det skulle. ___ //Ulf |
|
|
Uppdaterar min "egen" tråd ;) Efter operationen på Förenade Bil för en månad sedan så fungerade det som jag skrev ovan men efter att ha haft bilen stående några timmar på jobbet så fungerade det inte när jag skulle köra hem och har inte fungerat sedan dess. Det är alltså alltid blankt i färddatordisplayen i kombiinstrumentet när man startar bilen. Kan det vara läge att testa och lyfta av batterikabeln en stund? Hur lång tid är det som behövs för att bilens system ska göra "reset"? ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.