AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.155

Ingen värme trots varm motor E34

Jag får ingen värme i kupén i en 520 E34. Det sitter dubbla värmereglage på den.

Jag har 3 st anslutningar till värmepaketet men det är bara de 2 yttersta som har slangar på sig. Vad ska den innersta anslutningen vara kopplad till?

Kylaren är bytt från M20 kylare till M50 kylare och det verkar som om förra ägaren har helt enkelt dragit ena slangen till värmepaketet till nedre anslutningen på kylaren då M50 kylaren har en extra anslutning.

rsarits
Du skall ha två in och en ut på värmepaketet, det sitter ju separata ventiler för höger och vänster sida. Det verkar som om du inte har någon retur=ingen som helst värme.
Ok, får prova med att koppla den innersta till slangen som går in under insuget

Paap Reeder
... returen går på min E32 till bl a expkärlet.
De två vä är in från v.ventilerna samt den hö som är litet grövre är den gemensamma returen.

MVH /// Paap R .... "numera" värmeexpert E32 ... vilket knök det va´!
Tack för svaren.

Jag var ut och kikade på bilen tidigare och kom fram till att förra ägaren helt enkelt kopplat förbi värmepaketet. Jag drog om det så att vattnet kommer från baksidan av toppen, sedan går de in till styrningen till 2 st ventiler av något slag, mao blir den slangen 2 st slangar som går in i de yttre anslutningarna. Sen drog jag den innre slangen dvs det jag tror är returen till termostathuset fram på motorn.

Jag hann inte prova då det blev kvällen och regnade, ville vänta tills jag såg om det läckte innan luftning mm. Jag är rädd för att förra ägaren kopplat förbi det av en anledning...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.