|
|
|
|---|---|
Peter |
Ja.. vad ska man köpa för nått? (helst inte för dyrt) den sk tåla lite hårdare tag... duger original? BEHÖVER SNABBT SVAR! ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu Länk :-) |
|
Hej! Du kan ju köpa M3:ans koppling den passar, och är något starkare. Annars kan jag rekomendera en "Sachs" (Stavar det så?!)455Nm tryckplatta och orginal lamell. Den kommer du inte bli nissnöjd med. Jag körde med den på min 325 Turbo förra hösten. Jag hade 316,4Hk och 457Nm. Jag har aldrig varit med om ens en tendens till kopplingsslir. Jag köpte min på mekonomen och den kostade någonstans runt 1700-2000:- Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
Peter |
Okej tack för tipset! just nu lutar det åt en sinterlamell och original tryckplatta... hur går det med din bil då Bonje? har du nått nytt på G? mvh PETER ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu Länk :-) |
|
Jag är lite tjatig och tipsar om att IX:en har hårdare tryckplatta än vanliga 325. Kiip Spiiding! |
|
|
Hej igen! Varför köra med sinterlamell om man inte behöver?! Det skulle aldrig jag ha gjort iaf. Då måste det vara mycket bättre att köra med en starkare tryckplatta med orginal lamell. Sinter är inte så skojj att åka omkring med tex. i stan. (Tro mig, jag vet!!) Det som Spiidfriik skrev låter jäkla vettigt med iX:ens tryckplatta........... Mina turbo grejjor är borttagna och sålda till en kompis...... Men jag är på G med nya grejjor nu, vi blir två som ska bygga en kärra tillsammans. Vi får se vad det blir när den är klar............................................. :-) Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
Peter |
jupp! det blev lite stressigt denna gång så nu kommer det sitta en helt ny original koppling.. =| men håller inte den så ska jag nog investera i en annan tryckplatta.. det blev lite ont om tiddenna gång tyvärr.. (har ej tillgång till eget garage) mvh o tack för alla tips.. Peter ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Peter.. Hyr in dig hos Per Ling i Nikegaraget!!! Billigt och sen fins det många som kan mycket om bilar där nere i Nikegaraget. M.V.H Bengan 2,7L M20 |
|
Peter |
ahha har dom en plats ledig??..mmmm ska kolla med Per då... tack för tipset! mvh Peter |
|
Det blir en plats ledig i April sa han.... Han undrade om jag skulle ta den platsen men jag tar mitt gammla garage istället... Har du hans nummer? Jag har det annars!!!! bengan 2,7L M20 |
|
Peter |
jupp! jag har det.. kollar med honom ikväll! ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Jag tänkte bara komma med förhoppningsvis intresant information. Kopplingen på 325ix och M3:an är den samma. Allt är samma, tryckplatta lamell och urtrampningslager. Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.