|
|
|
|---|---|
| När jag bytte till vinterdäck så märkte jag att spiralfjädern vänster bak hade gått av. Bör jag byta på båda sidorna, även den som fortfarande är hel? | |
| Ja du bör byta på båda sidorna. | |
|
Absolut! spiralfjädrar skall bytas ialla fall parvis Länk. Kanske dags att montera en sportfjädersats finns en uppsjö att välja mellan mLänk Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Tack grabbar för snabbt svar! | |
| Inte bara bör. Du SKA byta båda. | |
|
Prova om du inte kan få ut nya på garantin vill minnas att bmw har en förlängt åtagande på det. Stdfel Mvh Asken |
|
|
Stort tack Asken, Kollade igen med BMW och de skulle kika på det när de tar in bilen. Mao, så verkar det vara så... Det tråkiga är ju att de behöver ca en timma per sida... Så det lär väl kosta en 2500kr i varje fall. BTW, var det din X3:a som jag mötte i Lördags morse från Vällingby i riktning mot E18? X3:an gör sig riktigt bra i vitt! |
|
|
Nja..."Mikey Mos",om detta går på garanti så ska det ju inte kosta "en spänn".. Lycka till! Mvh Janne. |
|
| Vad dåligt att den gått av på en 03a? men du kanske redan kört 15000mil eller mer? | |
|
Har lyckats att få in ca 4500 mil..... Kör i mitt tycke inte särskillt hårt, så visst är det märkligt. Så om jag tolkar er rätt så borde jag inte behöva betala en krona för varken jobb eller arbetet? |
|
| jobb / delar borde det stått :) | |
|
Det brukar gå sönder. Stöka på attt du vägrar ta arbkostnaden och se vad det ger. Arb och mtrl är lika mkt. Min gamla 330 gick ena bakfj vid 6k mil. 4 år. Det var mig elelr iaf min bil du mötte. I lördags morse? Säkert? Den borde nämligen stått inlåst då.... Maila mig! Asken |
|
| Standardfel på BMW att fjädrarna går av på översta varvet. Köp AC Schnitzelfjädrar istället :). | |
| Schnitzelfjädrar? | |
| hahaha ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.