|
|
|
|---|---|
Johan Strömberg |
Satte på v-däcken, nokian hakka wr 225/40 18. Bilen har nu blivit grymt överstyrd. Antispinnlampan börjar blinka direkt vid mer inspirerad körning. Det känns som bilen vill vrida sig runt sin egen "axel". Vidare känns den mer orolig vi körning i hög fart samt har blivi grymt kännslig i styrningen. Däcktrycket är 2,4 fram och 2,8 bak. Hade högre ringtryck men då med än värre resultat. Inga av dessa symptom har varit aktuella med sommar däck (Bridgestone 225/40-18 fram samt 255/35-18 bak) vidare har bilen m-paket. Vad beror detta på? Några tips på åtgärder? Mvh Johan |
|
ASC:en är otroligt känslig, ibland kan man tro att bilen spinner på 3:ans växel! :) Har samma problem som dig, om än inte lika fullt så illa som det låter. Min lampa blinkar också frenetiskt med vinterdäcken på. Kör samma dimension som dig på sommardäcken men 225/45-17 på hakka vinterdäck. Klackarna på vinterdäcken är ju betydligt mjukare antar jag och åtminstone på mina känner man en otrolig skillnad efter bytet. Jag tror som sagt men får räkna med den här skillnaden mellan sommar/vinterdäck. Däcken är ju gjorda för vinterväglag i första hand (såklart). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.