AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.208

värde 535 -90

dj
2
djmaster
325 coupe (92)
vad skall man ge för denna mellan tumme å pekfinger. fel på bilen

FÖRELÄGGANDE 2005-10-14
NÄSTA BESIKTNING SKA SKE SENAST 2005-11-14
FÖLJANDE BRISTER FINNS KONSTATERADE FöR ATGÄRD
SPINDELLED HÖGER UNDRE GLAPP
DÄCK ETT ST, MÖNSTERDJUP FöR LITET
BROMSRöR LÄNGSGAENDE BADA SIDOR ROSTSKADAT
AVGASSYSTEM FÄSTE, BRISTFÄLLIG FASTSÄTTNING
STOMME SIDOBALK YTTRE, BADA SIDOR ROSTSKADAD
GOLV HÖGER ROSTSKADAT
BROMSSLANG FRAM VÄNSTER SKADAD
ABS-SYSTEM FRAM VÄNSTER SAKNAR MÖJLIGHET ATT FUNGERA
FÄRDBROMS BROMSKRAFTFöRDELNING BAK BROMSVERKAN OJÄMN
LAMBDA-VÄRDE FöRHöJD TOMGANG FELAKTIGT
10-15 tkr... kanske. Jag antar att inredning, chassi och kaross inte heller är i superskick.

____
Reach the door with a breath and a scream.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
0-500kr beroende på hur mycket bränsle som finns i tanken.
Håller med jaken, det är skrotvärde på den 535:an, för 20tkr får du en fullt fungerande 535i i för årsmodellen bra skick, dessutom välutrustad, jag var med en kompis som köpte just en sådan, för några dagar sedan, att betala mer än vad som går att få för den i delar är bara dumt, köp en färdig bil i stället.

Mvh Stephan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Håller inte med "jaken".

500kr är då åtminstone "flera hundra procent" mindre än vad jag tycker man ska värdera den till.

Mitt värde skulle kunna bli åtminstone ca 3-5'.

Inte alls så "blodiga" grejor att ordna...anser jag,men givetvis så är det en hel del att fixa till därav mitt låga "värderande".

500kr är ju snudd på oförskämt ;)

Mvh Janne.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
500 är ett skämt, gåt knappt att få en bil för, kan ju aldrig bli lägre än skortningsavgiften. 5000kr är rimligt!
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Säljaren gör nog bäst i att sälja den i delar, då den verkar vara en rishög av rang.
Visst är 500kr ett skämt, men när det går att få fungerande bra bilar för någon/några tusenlappar, varför skulle man då betala lika mycket för ett vrak, som exempel sålde jag en fullt fungerande 735i-87 sommaren 2002 för 12500kr, vad skulle det kosta att få denna 535:a i trafik? Även om man fick den skulle kostnaden bli högre, då är det skrotvärde som värderingen baseras på, och orkar/kan man inte sälja den i delar, får man räkna med låga bud.

Mvh Stephan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Visst,låga bud...Men 500kr!!...Nee,oavsett "resonemang" så säljer man ju inte ens en cykel"(nåja) för den summan :)

Mvh Janne.
Jag hjälpte min syster sälja hennes Audi 80 GTE-86 i januari-02 för 400kr, obes, avställd, läckande tank, bucklig framskärm, höger framdörr etc. Den fick köparen till, såldes av honom något år senare för ca 10tkr, jag sålde även sommarhjulen till Audin för 500kr.

Min förra vinterbil köptes för 1500kr, ytterligare 2500kr var bilen besiktad och körklar, jag körde knappt 4000mil på 3år, sålde bilen i somras för 14tkr, det kan löna sig köpa ett projekt, men det bör vara värt besväret, vilket det var både med Audin och med min Scirocco.

Mvh Stephan
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Varför betala 5kkr för ett kadavder, bilen ifråga kväver en massa rep för att ens kunna rulla vidare ett år till. Känns som att gå över ån efter vatten, köp en körklar istället för att plöja ner pengar i en bil som säkert ser ut som skit i övrigt också.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

jaken:

Visst är ditt resonemang "riktigt" på så sätt att det finns andra bilar som säkert är vettigare köp om man går efter dina premisser,men frågan är inte vad du tycker är "vettigast" att betala för "skrotet" utan vad bilen ÄR värd "ute på marknaden", oavsett vad man som "nykter" bilköpare tycker :)

Jag personligen anser att denna bil går att få såld mellan 3-5'...Som den står.
Cykelpriser är det inte frågan om iaf....

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.