AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
537

Bromsskivor till Z3 2,8 roadster

Jompa
Hej!

Är det någon som vet om Z3 2,8 roadster har samma bromsskivor fram som E36 tex. 328.
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Enligt Bmw´s ETK så har dom samma art.nr: 34 11 1 164 921.

//Tobbe
Jompa
samma som 328 menar du?
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Jag jämförde 328i-touring Vs Z3 2,8 och det var likadana artikel nummer på bägge bil modellerna, Z3 är ju byggd på e36 chassi/komponenter....

//Tobbe
Jompa
Då skall det ju vara samma skivor. Då blir det nog slittsade skivor till sommaren tjoho.

Tack för hjälpen toby.

Jonny
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jompa: Som du ser kör jag också Roadster. Vad är "slittsade skivor" och vad är det för skillnad mot de som är originalmonterade? Kostnad för inköp/montering? Tacksam för svar!

roadZter
Jompa
Slittsade skivor har du säkert sett någon gång när du tittat på bil tävlingar. Skivorna har frästa spår i sig, kan även ha borrade hål detta gör att under extrem körning så leds bromsdam som ligger mellan kloss och skiva bort i dessa hål samt att skivorna kyls bättre. men jag har det mest för att det är snyggt. Om dy inte vill lägga ner 1000tals kronor på riktiga racing-skivor så köp orginal och lämna in dem för slittsning kostar ca 200kr/skiva
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Sedan finns det Tarox...
Vilket har slitsning orginal och har en ganska bra kvalitet och när man ändå håller på kan man montera Pagid blå bromsklossar! :-)
Då stanar det oftast rätt bra!
Men i bland vill man ha mer! :-)
/Jimmy

www.lazzat.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.