|
|
|
|---|---|
Jompa |
Hej! Är det någon som vet om Z3 2,8 roadster har samma bromsskivor fram som E36 tex. 328. |
|
Enligt Bmw´s ETK så har dom samma art.nr: 34 11 1 164 921. //Tobbe |
|
Jompa |
samma som 328 menar du? |
|
Jag jämförde 328i-touring Vs Z3 2,8 och det var likadana artikel nummer på bägge bil modellerna, Z3 är ju byggd på e36 chassi/komponenter.... //Tobbe |
|
Jompa |
Då skall det ju vara samma skivor. Då blir det nog slittsade skivor till sommaren tjoho. Tack för hjälpen toby. Jonny |
|
Jompa: Som du ser kör jag också Roadster. Vad är "slittsade skivor" och vad är det för skillnad mot de som är originalmonterade? Kostnad för inköp/montering? Tacksam för svar! roadZter |
|
Jompa |
Slittsade skivor har du säkert sett någon gång när du tittat på bil tävlingar. Skivorna har frästa spår i sig, kan även ha borrade hål detta gör att under extrem körning så leds bromsdam som ligger mellan kloss och skiva bort i dessa hål samt att skivorna kyls bättre. men jag har det mest för att det är snyggt. Om dy inte vill lägga ner 1000tals kronor på riktiga racing-skivor så köp orginal och lämna in dem för slittsning kostar ca 200kr/skiva |
|
Sedan finns det Tarox... Vilket har slitsning orginal och har en ganska bra kvalitet och när man ändå håller på kan man montera Pagid blå bromsklossar! :-) Då stanar det oftast rätt bra! Men i bland vill man ha mer! :-) /Jimmy www.lazzat.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.