|
|
|
|---|---|
|
Har fått tag i en 1994 325 motor som skall vara komplett, Med växellåda. Har tänkt byta i min 320 -95 för att få lite mer effekt. Vad "måste" följa med 325 motorn för att det skall vara möjligt ? Vad skall jag tänka på, Och problem jag kan stöta på, på vägen ? finns säkert flera som gjort detta och kan ge mig tips?! Tack på förhand. | |
|
Ett tips är att du söker info här på sidan så kommer du hitta en hel del. Nu är jag inte insatt något i just M50 motorerna, men för att bytet ska gå så lätt som möjligt så ska du ta med hela kabelstammen och tillhörande box från donatorbilen, om det finns någon sådan. Tänka på: Det tar längre tid än du tror, men det är inte något svårt om man har mekvana. Problem: Att du inte har alla verktyg kanske... Om du inte är så kunnig, ha gärna med dig någon som är kunnig på att skruva som kan hjälpa dig och ett tips är att märka upp saker och ting nogrannt.. Annars kanske du står där sen med x antal kablar eller slangar som du inte vet vart dem hör hemma... Lycka till... |
|
|
Mekvana är det nog inget fel på. Är fd rally och rallycross åkare. Har skurvat i bilar i mina dagar. Men inte just BMW. Har sökt info här på forumet med sökfunktionen. Och kommit fram till en del. Men en fråga som återstår är om lambdasonderna måste bytas ? Har sett till att få med kardanaxel. ifall det är annan medbringare. Kommer mest troligt att slita bort hela frampartiet och bara lyfta motorn framåt med växellådan på. Verkar enklast. För lite info om bilen så Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.