|
|
|
|---|---|
Gialloturbo |
hej min bmw har fått lackskador på taket och en dörr. Någon otrevlig människa har smetat målarfärg på den. Bilen är omlackerad och jag har ingen färg kod till lacken. Borde inte försäkringsbolaget lägga en annan färg då? På hela bilen? Kan försäkringsbolaget neka mej lack till hela bilen? Det är ingen orginalfärg.. har blandat den själv. //Stefan |
Gialloturbo |
Glömde.. Har en halvförsäkring.. men dom snodde vingen så allt går på stöld försäkringen. //Stefan |
|
Tror att lackfirman kan matcha färgen ändå med någon speciell reflektionsmätare. DANNE Min bil: Länk |
|
Gialloturbo |
Jo jag har hört om det. Synd jag skulle vilja ha ny lack.. borde väl kunna hitta en lösning tillsammans med folksam hoppas jag.. Jag kan ju skippa ny vinge och göra underjobbet själv så betalar dom bara lacken? kan dom göra så? //Stefan |
|
Tror nog att en seriös lackare hellre gör underjobbet själv... Det är liksom A & O för ett proffsigt resultat. DANNE Min bil: Länk |
|
|
En fråga bara, din bil en 525i från 1991. Låt säga att försäkringsbolaget värderar den till 30 000 kr. (det är väl realistiskt?) Sen har det uppkommit skador som kostar bolaget ca 25 000 att åtgärda säger vi. Då antar vi att man lämnar in bilen på ett seriöst ställe. Då motsvarar skadan ca 83% av bilens värde enligt försäkringsbolaget. Frågan är åtgärdar försäkringsbolaget din skada eller löser dem in bilen, och du får 75% av bilens värde? Dvs. 22500 kronor. Jag vet att din bil säkert är värd mer för dig men har dem inte rutiner för sånna här incidenter? Jag undrar bara, för försäkringsbolagen skiter väl i din relation till bilen, dem kollar väl blint på din tabell och gör en bedömning därefter? Lite nyfiken.. |
|
Gialloturbo |
Om skadan uppnår mer än 80% av bilens värde löser dom in den. |
Gialloturbo |
finns på folksam.se |
| Jag tror nog dem skulle lösa in den i så fall, skadorna kostar mer än 80% av bilens värde. Annars så kanske dem möjligtvis lackar om precis där som skadan är, inte hela bilen. Är det färg på taket & en dörr lär enbart de lackas. Om ens det... | |
Gialloturbo |
Att lacka tak och en dörr på en e34 koster ca 5800:- med kvitto |
|
Men du vill ha bilen helt omlackad? Berätta gärna vad ditt försäkringsbolag säger! |
|
|
Du kan få kontant ersätttning för skadorna, inkl vingen, och sedan göra vad du vill med pengarna. Den kontanta ersättningen brukar dock vara betydligt lägre än vad verkstaden debiterar för arbetet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.