|
|
|
|---|---|
| Vars kan man köpa fjädersäten eller hela fjäderben till E30:in? Vet någon vad de kostar? | |
|
www.motornord.com har fjäder säten men varför ska du köpa hela fjäder ben?? jag har ialafall ett par från en 320 86 och bakfjädrar å dämpare från en 323 84 //s |
|
| Motornord har bra priser men värdelös leveranstid och service. | |
Hälge |
Snacka med Hasse hos MotorNord så har du prylarna hemma dagen därpå...Snacka om snabba lev tider ;-) |
| salmon: Pris på fjädersätet? | |
|
"Hälge" Har inte samma uppfattning om Motornord. Har gjort "misstaget" att beställa därifrån 3gånger 1. Stötdämpare runt om, leveranstid 3veckor för fram och sedan 2veckor till för bakre. 2. Packning växellåda + lite små prylar 3+1+4veckor. 3. Genomslagsgummi + några brickor 2veckor + 1vecka för att jag skulle få hem allt. Sedan när man ringer så är det mycket -Pust, jaha gnäll gnäll. Inget roligt bemötande. Köper mycket prylar på nätet och har fått kanon service hos 98%. det är just Motornord som jag har haft problem med. Som ex Bilmodecenter.com som jag köpte HR sänksats av ringde jag 17:00 en Tisdag och snackade lite med honom, jätte trevligt bemötande och han förklarade rubbet vilken sänksats som jag skulle satsa på för mina behov och som passade med resten av utrustningen på bilen. Levernanstid 2dagar ifrån andra sidan Sverige, det kallar jag service! Likadant mottagande av Nårdik (Bilstereo) suveränt trevliga och snabba att snacka med med en service anda och priser som slår ALLA de andra på fingrarna. |
|
|
Anledningen till att jag måste ha nya fjäderben el. fjädersäte är att just nu har jag körförbud på bilen :(...haveririsk, sätet såg ut som en tepåse. Mailade motornord och dom har inga fjäderben till 325:an bara till 318 och 320 tydligen inte samma. |
|
|
Helt riktigt! 6orna har "helt egen" framvagn, kraftigare fjäderben, fjädrar osv.. Det finns lösa fjäderskålar att köpa som du byter ut, kostar 4-500:-/st |
|
| Vars går de att köpa fjäderskålar då? Var inne på Bmw idag. Och där går de inte att bara köpa skålarna, bara hela fjäderben. Nått tips på ett bra ställe, köper hellre nytt än på skroten. | |
| Hade inte BMW? Janne på Länk brukar fixa det mesta! Prata med han eller killarna på MotorNord | |
| Varken Bmw eller motornord hade...har mailt å frågat wennstrom nu...annars blire väl skroten... | |
| Är dina egna skålar bortom all räddning? Med plåt och svets kan mycket räddas | |
| Jo, det kan man säga...helt upp rostat fram, sitter endast på baksidan iaf på vänstersidan. Högersidan skulle man nog kunna rädda med lite svets. | |
| Bäddat för besiktningsproblem då.. | |
|
Japp, jag har redan fått körförbud :P...en 3:a på vänster, haveririsk...Visste att jag skulle få nedslag på detta, tänkte bara besikta den å kika om de var nå mer innan jag rev bilen. Wennstromracing hade, så nu är grejorna på väg ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.