AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
31.776

M5 E34 VS M5 E39

Sida 4 av 4
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Som "utomstående":

M5 e34 är besläktad med M1 och 3,0CSL. Race i blodet =)
Om det är någon bil man ska glida in på bandiskussion med så är det M5. Annars väljer jag hellre 740iA...doppelglas

Nyare sportbilar blir tyngre och tyngre. Riktig sport för mig är låg vikt och stark motor, inte elefanttung och ultrastark motor (M5e60). Ingen M5 är väl särskilt lätt... Skulle mer än gärna ha en M5e39 men tycker ändå att den är mer trimmad 540 än sportbil.

bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Jag låna en bmw 540 i USA då jag jobba i LA med tiptronic låda ,och jag håller med dig den bilen var helgrym..gick nästan like bra som en M
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Johanna: Jag kör hellre en M5:a än åker med den ;)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det finns säkert dem som tycker det är barnsligt att ha gamla bilar som intresse, andra tycker det är lite barnsligt att gå in på ett forum och utge sig för att vara female.

Aja, vi har alla våra preferenser...
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Johanna, med det jag skrev om tjejer och M-bilar menade jag att du är den första tjej jag träffar på här som kör M... och även utanför forumet (Undantag Sabine)

Skulle tro att även du som nybliven medlem har en del att lära liksom alla andra...

Mvh
Sibbe
Länk Länk
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Bara för att få en uppfattning om hur snabb en M5-E60 är så kan jag säga att den är 15s snabbare runt ringen än E39. Och den är 9s snabbare än M3-E46. Hur mycket den spöar M5-E34 kan jag bara spekulera i då jag inte har nån tid på denna. Men uppskattningsvis så borde det skilja lika mycket som det gör mellan E39 och E60, så E60 är nog bortåt 30s snabbare runt ringen än E34. Att man sedan har ställbar effektivitet på alla hängslen i E60 gör att även en mindre erfaren förare kan åka fort.

Men visst är det mera manligt att åka fort med en E34, ännu manligare är det att åka 30s snabbare runt ringen än E60 med en 996 GT2 utan nån form av hängslen;-)
Pernilla-M3
Bimmer Seb: Nu har du väll missat nåt ändå, jag kör ju en MKT trmmad M bil,
du har nogl också lite att lära verkar det som !!! :-)

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Det här blir ju bara roligare och roligare
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Fast Johanna och Pernilla, ni måste hålla med om att det inte dräller av tjejer med M-bilar :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Håller med Dredd.

Jag hade visst missat Nillas M3, roligt att det är mer än killar som uppskattar bilar med det lilla extra och som bejakar intresset.

Det är svårt att skriva det man menar så de som läser det inte tar illa upp...

Mvh
Sibbe
Länk Länk
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
BIRKA((JAG ÄR EN TJEJ OCH DU ÄR???)))
jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
J. DREDD::(( DU ÄR SÅ GRYM TORR ))
Forumet tycks ändå ha lite "Lunarstorm" i sig, tyvärr!:(...

Länk

Johanna: Kunde råda dig att ta en titt på forumets regler...

Länk

jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Byerischemotor: Jag har gjor det redan.tycker bara att man inte bör anklaga mig för att vara en kille .sedan hela tiden påpeka hur folk stavar ..om du förstår mig rätt
Jovisst, själv tror jag fast på att du är kvinna.:)

Lycka till med din bil förresten, kul att vi har lika bra smak!:) Jag har ju haft en del problem med min, men senaste 6mån har den gått perfekt.

Du kommer att ha mycket nytta och kul här på forumet, man får bara ta det lite som det kommer i början tror jag.

Mer tjejer!

Länk

jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Byerischemotor: Äntligen en som förstår sig på oss kvinnor. Menar du att du har haft mycket problem med din M5. Jag var faktiskt lite skeptisk före jag bestämde mig för en E39. Fast min bror varna mig för alla tekniska problem i och med han ägde en lika dan i LA. Jag har varit inne och läst massa saker i forumet och tro mig när jag säger detta att jag kommer nog att sälja bilen så fort våren kommer .Jag vågar nog inte behålla den
Jag tänker hålla min, antagligen byta upp till E60 efter några år, men bättre bil än M5 E39 har jag aldrig haft, fastän den haft sin del problem. Man njuter ju bakom ratten.

Om du söker på forumet hittar du mina bekymmer som jag haft, har nog rapporterat allt tror jag.:)

Finns tre läger M5 ägare tror jag, De som har inga problem, de som har lite grann, och dom stackrarna som byter VANOS, LMM, bensinpumpar, ABS moduler bla bla bla:(. Förutom VANOS hör min bil till den sista kategorin, + lite extra bonus.

Länk

Kan ännu tillägga att jag var också skeptisk när jag köpte min. Tyckte jag kollade upp bilen så noga jag kunde, men ändå kom problemen, men ett lätt liv har man ju om de största bekymmren i livet är Bilen:), Eleer är det tvärtom?:/hmmmm.

Länk

jo
30
johanna25
BMW E39 M5 V8 -00
Wow Stackare, jag viste inte att man kunde åka ut för allt detta. Såg att din modell var från 99. Jag vet att det blev en liten uppdatering augusti eller september 2000, men vet inte vad dom gjorde med M5 modellen, men läste på forumet att det var bl.annat en något med ned ventil som skulle behålla oljan i blocket ..Jag fattar inget av det där tekniska snacket. Jag tror att mitt Lmm satte mig på et litet prov på vägen hem från tyskland med att börja låta som en traktor om bilen .Men peppa peppa det är borta nu och jag har inte fått tillbaks felet En .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.