|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Eller en kittad E39 :-) Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Schnitzer> Vad tror du Sabine Smitz tycker om sin nya tjänstebil? Tror den är en knivsudd snabbare runt ringen än både E34 och E39;-) Jag har några filmer där man får åka med Sabine med Sport-läget på. |
|
|
Snabbare är inte lika med bättre, något att komma i håg, i diskussionen. Mvh Stephan |
|
|
"Bättre bil på banan" i samma mening som orden M5 och Nurburgring måste väl betyda snabbare? Inte tror jag att Schumacher tycker att 94-års Renault F1 var en bättre bil på banan än 04-års Ferrari F1. |
|
|
Kan tänka mig att E34 M5 var mer välbalanserad viktmässigt, V8'an väger trots allt en del mer och bilen är i mitt tycke är lite understyrd innan gaspådrag. Så frågan är vilken av dem som klarar hålla högst kurvhastighet i tex en kurva som 1:a efter flygrakan på anderstorp. Roligast måste ju vara att prova, om några månader. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Tomas: Nu var ju jämförelsen endast mellan E34 M5 och E39 M5, hon tycker nog bra om den nya bilen. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Tomas; Inte nödvändigast vis, att bilen är lättkörd är viktig, för att kunna trivas, mycket viktigt när man kör på gränsen, en numera borttagen artikel som BBC/Top Gear gjorde, hade den slutsatsen, dom rankade M535i som nr5, av alla M-bilar som fanns när artikeln skrevs "M5 E60 och M6 E63, hade inte kommit ut då" jag har sparat reportaget hemma, och kan skicka den, till intresserade. Länk till tråd där reportaget togs upp... Länk Nu vet inte jag hur lättkörd M5 E39 och M5 E34 är på bana, E34 M5 har jag kört, dock inte på bana, för mig som inte är professionell, skulle jag säkert trivas bättre i M5 E39, på grund av dess DSCsystem, i mina 540: is känner jag mig lite nervös, på grund av oro i bakvagnen på Nürburgring, något som motverkas med DSC, men efter en kurs i högfartskörning, gärna på Nürburgring, skulle säkert den oron försvinna;) Mvh Stephan |
|
| Stephan735i nu har jag väntat i 2 år på att få köpa dina bilar! jag kan inte hålla ut längre :( kan jag få se fler bilder på dina bilar? | |
|
De som tycker väghållningen är dålig i E34 M5: Har ni kört en med nya dämpare, fjädrar och bussningar? Lätt och klanka ner på gammalt när det är äldre och inte i samma skick. M.V.H. |
|
|
Vad är det för skillnad i vikt på dom, samt viktfördelning? Mvh Danne |
|
|
Men om det är så att ni vill ha kvar eran gamla E34 och kanske inte våga eller har råd med en E39 så forsätt med det . Det stör inte mig alls. Jag tycker liksom att tekniken bordet gå framåt ..= varför skulle då bmw satsa 100 000 milioner på att ta fram en ny BMW M5 E39 om nu E34 var så grym och hade allt det där ni pratar om .Som ni förstår ökar alla nya bilar HP och det gör att E34 får stryk av E39 -- Jag pratar nu om vanlig bruksbil .Ni är roliga som pratar om ban körning hela tiden .Jag köper bil för att åka på svenska väger ocjh inte för att leka på en banan ,,Vem bryr sig om banan när det är lansvägar och motorvägs körning vi pratar om .Jag har för fasiken haft både E34 OCH E39 M5 och jag påstår att komforten är det viktigaste för mig ,,Inte att bilen ska låta racer och ljudnivån och bli bullerskadad för fasiken . E34 är är typ minst 10 år + gammal = hata mig inte nu ok |
|
|
Jag leker i alla fall inte på en banan "ocjh inte för att leka på en banan":)) Mvh Danne |
|
|
Ang vikt fördelning, jag skall väga min bil till våren och kolla fördelningen. Det skiljer rättså rejält i vikt mellan E39 & E34, c:a 150kg om jag inte kommer ihåg fel, det står iof bara knappa 100kg på känd prestanda site. DSC har man ändå ingen nytta av på bana, jag ställde frågan om det och fick många svar som alla pekade på att det inte går att ha DSC inkopplad på bana pga att den börjar bromsa precis när det roliga börjar. Så den enda som funkar någe vidare är E60's i sport läge där man tillåter lite drift. En liknade funktion för E39 hade jag gärna köpt... Johanna, otroligt med en tjej med en sådan bil...men i den här diskusionen så är inte allt svart & vitt. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Danne, ;-) den satt... Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Johann25, Det låter onekligen som om Du regelbundet pratar ganska mycket i nattmössan…, så Du är förlåten :) |
|
|
Nürburgring är inte som andra banor, där passar stora bilar bra, dock är det inte roligt att få sladd i 180km/h, som rättas ut först när bilen varit utanför kantsten med ena hjulparet, jag lyckades hålla den M3 E36: a, jag kört om i början bakom mig hela varvet, så jag var inte alltför nervös;) i läget med sladden, så hade DSC varit perfekt, jag har mycket svårt att tro, det skulle ha varit en nackdel. Obs; Det är mycket stora fartskillnader på Nürburgring, mitt allra första varv, hamnade jag bakom en Porsche 996, som hade tillräcklig effekt att köra i från mig på rakorna, i kurvorna stängde han mig från att köra om på ett säkert sätt, osäkert sätt ville jag inte utsätta mig, bilen eller honom för, andra gånger blev jag i från körd av personer som körde allt från Mini Cooper S, Seat Toledo, Ford Puma och Renault Clio, föraren avgör det mesta på ringen. Känsla är något helt annat, än att ha nyast teknik, går det att köra fortare med en VW Golf IV V6 4-Motion än med en Golf I GTi? Ja det gör det, är IV: an roligare på en kurvig väg? Nej säger dom flesta, visst är den på dom flesta punkter en bättre bil, men inte på alla, precis så är det, även gällande M5 E28, E34, E39, E60, ALLT blir inte bättre bara för att det är mer avancerat. Baader; En extremt seriös person, kan övertala mig att sälja min Oxfordgröna, men det krävs en person som precis som jag vill att den ska vara i lika bra eller bättre skick, om 50år, chansen att hitta en sådan person är inte stor, så jag får nog behålla den också, men jag är inte ledsen för det, jag får lov att spara lite, så att jag kan köpa M540i nr32, en M5 E39 i Estorilblått, samt min största dröm, en Europeisk 540i/6 med Nürburgringchassi, M5-95 bromsar och M-paket "om det nu finns någon sådan, vill säga" att utöka vagnsparken med, jag skickar ett mail till dig, med lite bilder, jag hjälper gärna till att lokalisera en liknande 540i/6 som någon av mina båda, finns en Oxfordgrön 7/95: a med beige läder, elsportstolar, Shadowline etc. I Tyskland, som jag skulle fråga på, om jag vore ute efter en, i dag. Mvh Stephan |
|
|
Birka: Instämmer! johanna25: Det är inte av ekonomiska skäl att i alla fall jag vill ha en M5 E34, utan av entusiastintresse och för sportigheten. Håller med dig om att E39 M5 är mycket modernare, nyare, starkare, har mer komfort, osv. Givetvis har tekniken gått framåt, men det behöver t.ex. inte betyda att den nyare bilen har en sportigare karaktär, även om den har mer hästkrafter. Har aldrig påstått att en E34 M5 skulle köra ifrån en E39 M5. Var står det i såna fall? Håller med dig när du pratar om "bruksbil". Ja, E39 M5 är mycket bättre bruksbil än E34 M5 och kommer alltid att vara det. Det är heller inget nytt, snarare en självklarhet. Det är just entusiaster som bryr sig och tycker om att åka på bana och tar därför upp det samtalsämnet. För de är det inte alltid landsvägar allt handlar om. "Jag har för fasiken haft både E34 OCH E39 M5 och jag påstår att komforten är det viktigaste för mig ,,Inte att bilen ska låta racer och ljudnivån och bli bullerskadad för fasiken." Grattis, då har du köpt rätt bil! E34 M5 hade inte passat in med dina krav. "E34 är är typ minst 10 år + gammal" = sant, men det visste vi redan :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Jag är helt övertygad om att M5 E39's DSC inte är möjligt att ha inkopplad om man vill köra lite fortare på bana, den tillåter helt enkelt inget släpp. Men visst kanske det funkar i i lite snabbare böjar men så fort du kommer ner runt 100 så är den mest "ivägen". Jag hade som sagt gärna haft en funktion bakom sport knappen som gör DSC lite mer tollerant mot släpp. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
I rest my case ( Ni är barnsliga ) Varför skulle det var konstigt att en tjej som jag skulle ha en M5 E39 .Jag tror att det är dags för Er att inse att det även tjejer som vill åka med bmw m5 / sedan kan ma säga att jag kanske stavar fel ,men jag är jo inte som er .((duktiga på allt)) skratt |
|
| danne (( du är lustig du hahahaha ))) leka gör du nog mer en du tror | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.