|
|
|
|---|---|
|
Frågan gäller en 525tds touring -98 som höll på att dö i en uppförsbacke. På slät mark for den helt bra. Bränsle i tanken fanns vid tillfället ca 8-10 liter... varningslampan hade just tändts. Fenomenet upprepade sig vid pånytt försök... så det var ingen tillfällighet. Undrar om pumpen i tanken har fått nåt fel eller är det nån annan som upplevt nå liknande? Bilen som är min kompis var nyinförskaffad och han undrar om det lönar sig att vara förutsägande gällande tankningarna i framtiden eller om det var ett ovanligt beteende som tyder på nåt fel i bränsle tillförseln. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... | |
| Tanken på E39 är väl som 2 halvor med pump mellan..så troligtvis har den ena pumpen slutat fungera | |
|
Borde den inte var mer känslig för lutningar sidlänges då? Men det är hur som hels inte någon egenskap utan ett fel eller ... ? Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
| Här du i stort sett samma problem Länk | |
|
Jag tackar för hjälp! Den gamla bränslepumpen i tanken rullade, men jag hade inte möjlighet att mäta bränsletryck. Så jag bytte en ny pump och nu bilen fungerar bra. Det går bra att körä läng tid med trasig tank pump om man har tillräcklig soppa i tanken. I andra halvan ligger en "jet pump" som sannolik fungerar med strömning av denna tank pumpen. Kanske sliten pump orkar inte tömma denna andra halvan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.