|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Muskedunder: Hur skaffar man agrolkortet via FSB, enligt informationen måste man ju vara anställd på FSB eller medlem i nån bondeorganisation. | |
|
Ett litet räkneexempel med vanliga prisskillnader (utan lokala priskrig): "Ordinarie" pumppris på bemannad mack för 95BF är 11.00, då tar Shell, Preem, OKQ8 etc 10.83 på sina automatmackar och Jet tar 10.75. Så brukar det ofta se ut, men räknar man med återbäringen på OK blir saken något annorlunda. Återbäringen är ofta c:a 2,5%, kan variera år från år och geografiskt. 2,5% av 11.00 kr blir 27,5 öre => priset på automat-OK ligger mer än 40 öre under fullpris och mer än 15 öre under Jet. Man får iofs återbäring bara en gång/år, men när den väl kommer känns det som en julklapp, när man som jag tankar över 2 kubik/år blir även 27,5 öre pengar till slut. Jag har ändå ett helt batteri av soppakort, ibland ligger Jet bäst till när tanken börjar torka och ibland kan man dra nytta av något lokalt priskrig. Jag skulle också vara intresserad av att ha Agrolkort men kvalar inte in, tyvärr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.