AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.846

Hur många tankkort har ni?

Sida 3 av 4
Njuren
PREEM

BMW - i nöd och lust?
andlar
Jet
Statoil Guld

//Andlar
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
OKQ8
SF1 eller vad de nu heter.

St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Visa
Ok/Q8
Shell
Hydro
Statoil
Jet
Samt företagets ;-))
Statoil
Preem
Bra med såna kort blir ju några ören billigare per liter
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
euroshell
preem
statoil mastercard
volvokort
jet
skodakort
använder oftast volvokortet, billigast samt bäst rabatt för mig..

BMW CS #5139
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Statoil guld med mastercard. Sätter in hela lönen där, funkar skitbra. Ger mycket tillbaka, kommer 200kr checkar lite då och då i lådan. Inte behöver man fundera på om man har pengar heller, ibland ligger man lite minus och ibland lite plus. Men vill jag verkligen ha ett nytt mc ställ t.ex för 15000kr så går det alltid att dra statoilkortet, ganska skönt. 2 månader räntefritt om man nu inte skulle kunna betala hela beloppet samma månad, men att sätta in pengar i förskott är såklart att föredra.

Det ironiska är att man får samma eller bättre rabatt t.ex på Ica med statoil guld än med Icas egna kort, och framför allt, de bombar inte sönder en med reklam och värdelösa 25kr checkar! Jobbar själv på Ica å höll på bli tokig av alla dessa jävla icatidningar och reklam så jag klippte det kortet ganska fort.

Mvh micke
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jet
Eurocard
Visa

Det är på tiden att något kortföretag lanserar möjligheten att själv välja motiv på kortet. Dvs jag vill kunna ladda upp en jpg bild och få den tryckt på kortet. Har sett att Vivo ger en möjlighet att välja bland ett antal förutbestämda motiv, det är ju åt rätt håll i alla fall.
Någon som vet om denna funktion finns i andra länder?
Visst skulle jag kunna tänka mig att byta till ICA-banken men deras VISA-kort är ju så fula, nu har jag SEB och det är helt ok.

//Stenback
Tar inte alla mackar överallt Visa eller MC idag?
Äntligen har dom slutat inbilla oss att det måste stå nåt visst på plastkortet, man får ju ingen speciell rabatt ändå, och skulle det finnas så är grundpriset upphissat innan rabbatten dras. Vem tjänar på att tanka nån annanstans än på t.ex Jet, ärligt?

FP
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Volvo kort
Shell
Visa
Statoil.

Whalle.
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Folke: Med statoil guld får man ca 18- 24 öre rabatt per liter, beroende på hur mycket man tankar. Då hamnar man ungefär på Jet-priset. Själv tycker jag att det är betydligt trevligare att tanka på statoil än på Jet.
Sen att de bjuder guldkunder på godis och biltvättar emellanåt är ju inte heller så tråkigt :)
Mvh micke
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
VISA-kort.
Väntar med tillförsikt på mitt preemkort från porscheklubben, då blir det lite verklig rabatt, upp till 48 öre/liter.

//Magnus

Jet och Statoil och så företagets kort förstås..

Killar...

www.agrol.se

Kolla rabatterna. Och gäller ju på i princip alla de stora kedjorna. Samt att du får rabattcheckar och liknande hem. Du behöver inte vara medlem i LRF utan det räcker med att man skaffar sig kortet genom FSB.

Valmöjligheten har räddat mig många gånger :>
Givetvis OK/Q8 fungerar perfekt. OK/Q8 på orten har även postutlämning så man kan betala postpaket med kortet. Bra rabatter och även reservdelar inte bara korv med ostsmak....
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tankar alltid med mitt Amex, ger iofs bara 5-20 öre i rabatt beroende på kedja, men ändå.

/// Viktor

Mer mos till folket
Årsavgiften hos Amex är väl runt 525:-. Plus att många affärer ogillar deras avgifter vid köp och/eller lägger på summan på köpet om de ens accepterar kortet. Har haft Amex sedan -84 men tänker inte förlänga mer tror jag.
Snabba på att fakturera är de dock, och hela 10 dagars kredit...
Micro: Än har jag aldrig lyckats få ner priset på soppan på samma nivå som Jet mha mitt Statoil kort, kanske varierar lite beroende på ort osv. Men generellt ligger Statoil nog för högt för att rabatten skall jämna ut, det händer att det skiljer 50-75 öre eller mera.

FP
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Inget som är enbart tankkort..använder oftast visa kortet.
micro: Gjorde ett ärligt försök med Statoil idag, de hade tillfälligt sänkt pris med 54 öre eller nåt sånt. Betalade 10:72 för 95 med Statoilkortet, möjligt att det blir uppåt 15-20 öre i rabatt också. Jet tar 10:47, jag kan inte se hur det kan bli billigare hos Statoil, i synnerhet inte när de återgår till "normalpris" igen...

FP
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Okej då folke, rabatten kanske inte gör att man kommer ner i JET pris då. Men ärligt talat skiter jag i några öre hit eller dit. Det är en så pytteliten kostnad man kan tjäna in genom att jämföra bensinpriser, om man ser till vad bilägandet totalt kostar. Är bensinen hela 40 öre dyrare på statoil så förlorar man 24kr om man tankar 60liter om jag inte räknar galet, jämfört med JET. Bara att tanka under ett snyggare tak är nästan värt den kostnaden ;)
Skämtåsido, statoil erbjuder en bättre service än jet (butik, luft/vatten, tvätt, ica-express, spolarvätskepumpar, mosmenyn etc). Jag tycker det är värt några kronor extra.

Om man sedan som jag köper upp en stor del av lönen på statoil guld-mastercard så får man ju tillbaka 1% av ALLT man köper på kortet UTANFÖR statoil, så då får man defenitivt ett slutpris likvärdigt JETs iaf.
Exempel: 10000kr ger tillbaka 100kr, 100kr är vad man tjänar på Jet en månad om man tankar fullt 1 gång i veckan. Summa: samma pris!!!

Förr fick man 2% tillbaka som guldkund, då var det alltså halva JET-priset på statoil :),,, ehummm ,typ.

Mvh Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.