|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag har inget bensinkort men funderar på att skaffa. Vilka lönar de sig mest att skaffa kort hos? Eller ska man ta till stället som ligger närmst? mvh Daniel |
|
|
Visa samt OK/Q8 kort... MVH Johan K |
|
|
Jag har inget tankkort, använder mitt Visa när det är dags att tanka en gång i månaden. Kan man få tankkort trots att man är student och bara jobbar lite på helgerna? /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Jag ha ett Bilia kort men det blir oftast Visa kortet ändå. ///Johan Länk |
|
|
Visa + Eurocard fungerar för mig. //Danne 2,4T -02 |
|
|
Ett: AMEX. Länk |
|
|
Hehe,man va ju inte ensam om att sitta på många kort i alla fall :) Men de känns som man skulle klara sig på typ 2 kort. En på den macken man har närmast sig och ett kort på en lågprismack.. Masten: Vet i alla fall att statoil har ett "studentkort" där krediten är på max 3000:- |
|
|
Det fina med tankkort är ju krediten. Tankar man den 16 okt så behöver man inte pynta förrän 30:e november!! Alltså är det gratis bensin i 1,5 månader! Tjoohoo! :) |
|
|
JET. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
2 OK/Q8 Statoil Routex Europa, Aral är det man kan använda det på i tyskland. Mångt flera mackar än Shell. |
|
|
I vilket syfte vill du veta? Mats BMW CS #5847 |
|
|
t80196: Det framgår i det första inlägget i denna tråd |
|
|
Jag kör med ICA kort (mastercard) När jag betalar med det får man 0,5 poäng per krona (1 poäng/kr om man tankar/handlar på ICA). Per 2500 poäng får man ica värdecheckar på 25 kr. Funkar fint tycker jag. Mat går alltid åt =) Har även JET OK/Q8 Statoil Volvokort SAAB kort SKODA kort PEUGEOT kort fan,, dags o börja rensa kanske.. klipp klipp ;-) |
|
|
Ett som jag inte använder. Shell för att det funkar i hela Europa. Rabatten skiter jag i numera. Vi tankar 3000liter om året och har runt 25 öre per liter, det blir 3000*0,25=750kr på ett år.....Tror nog inte vi skulle tjäna på att åka omvägen förbi shell. Blir hydro eller jet. |
|
| Statoil | |
|
Shell, Statoil, Preem, Jet. Men använder i princip bara Shells kort. |
|
|
Statoil Shell Jet OKQ8 Bilia (Volvo) Hydro Preem Skulle man inte använda ett kort på ex. 6 månader så brukar man få bättre rabatt. Ex. Hydro 70 öre Inga problem att få kort för student, men jag jobbar mycket extra. |
|
| Har en jädra massa men använder bare 1 kreditkort (Amex) till alla mina inköp nu för tiden. Använder det kortet för ev. cash-uttag också. Har ett kort till i reserv då det inte funkar överallt, det är ganska få som inte tar det dock. | |
|
Hydro Jet Q-star Mvh Jimmy |
|
| kontanter funkar bra för mig.I enstaka fall fär man plocka fram Visa kortet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.