|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu har jag köpt vinterdäck. Det blev Bridgestone Blizzak run-flat på 16" alu 156 fälg BMW orginal 205/55/16. Köpte allt på BMW och då monterade de däcken på plats. Har varit ute och kört dem i ösregn och barmark och måste säga att jag är MYCKET nöjd med dessa däck, så regn och barmarksegenskaperna är underbara! S ka bli kul att se hur de funkar på snö och is. Bor i Göteborg så friktionsdäck funkar bra här. Innan jag köpte däcken så provkörde jag en bil med Dunlop dubbdäck, och de kan jag inte rekommendera. Bilen sladdade och det lät nåt fruktansvärt mot vad jag är van med. Samtidigt kan man ju inte åka utomlands med dubbdäck heller om man tex. vill till Österrike och åka skidor eller till Tyskland och köpa öl ;) Hela paketet kostade 14 000 med montering. Fick 10%rabatt. |
|
|
Tobbe_E90, har du betalad 14`efter rabatt? Bridgestone Blizzak brukar dock få ganska dåliga betyg i olika däcktester, dessutom RFT som inte går att välja bort som bekant om man köper via BMW ÅF. |
|
|
14 tusen efter rabatt ja, hittils mycket nöjd med däcken, återkommer när det blir snö och elände ;) Gillar RFT, vill inte stå vid vägkanten och titta, vill kunna köra fort och lita på bilen även om det skulle hända nåt med ett däck :) Däcktester visa alla olika resultat, ibland får Blizzak bra och ibland dåligt. Man får prova själv och som jag skrev, tex med Dunlop dubbdäck så var bilen obehaglig och sladdade/ostabil enligt mig. Dessutom dånar det i bilen med dubbdäck, ta det hellre lite lugnt de dagar det är isgata så att jag inte har övertro på bilen för att man har dubb. Har sett allt för många S60 med plåtfälg och dubbdäck som ligger ut med vägen :) Kom faktiskt på en story från förra vintern, var uppe i fjällen och det var oväder med mycket snö och is, då hade jag friktionsdäck. Släppte förbi en Volvo som överskattade bilen och som mycket riktigt låg ute i skogen med hela familjen 300 meter senare. Mitt motto: Anpassa körningen efter underlaget (gud va moget ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.