|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Berra : Finns Continental TS810 med RF också? Vad heter den modellen i så fall? | |
|
André Håller med Berra om ljudnivån. Högre än mina Michelin 18" sommardäck. Min bil är vinglig/studsig i högre fart både med TS810 och Michelin (jag får väl köra lugnare), men man vänjer sig. TS810 är bra på barmark tycker jag. Vinterväglag ännu ej provat. madseja Länk |
|
Berra |
Continental TS810 finns som RF. Fick valmöjligheten då jag beställde. Vet inte vad modellen heter men kollar upp detta i morgon då jag kan kolla offerten från däcksverkstaden. Är det någon som valt RF så vore det skoj med lite synpunkter. |
|
Jag har samma problem Jag slängde på 18" Nokian Hakka 4 i helgen och kör man över 100 är bilen riktigt otrevlig. Man får sitta och parrera hela tiden. Kör man över broskarvar med farthållaren aktiverad kopplas den ur med ett argt pip. Jag har hittils inte lyckats göra en omörning utan att antispinnlampan blinkar frenetiskt. Jag ska kolla däcktrycket och sedan hoppas jag att den sätter sig för jag har nog bara gjort 50 mil sedan i lördags /Fredrik Swärd |
|
|
Det har redan börjat sätta sig. Bilen är betydligt stabilare över 100 nu /Fredrik Swärd |
|
| Sward, 18" Nokian Hakka 4?! Inte dåligt som v-däck! ;-) | |
|
Ja. Vi får väll se hur de funkar när det är snö och halt men jag har kört 17" 225 dubbfritt i flera år se dessa 18" 225 dubbat borde ha bättre grepp. Jag fick ett bra pris på gummihuset.se Det intressant är att bilen går mycket mjukare med 18" vintersulor än med 17" sommar runflat /Fredrik Swärd |
|
|
Sward: Jag har samma upplevelse med mina fast jag har 17" dubbdäck. Keep Your Distance! |
|
| Clubsport, tycker du inte att komforten blir lidande med 17" dubbdäck? Är det helt ok kontra 17" dubbfritt? Kan inte jämföra själv tyvärr. | |
|
Det som skilljer är ljudet. Dubbdäcken låter mycket mer /Fredrik Swärd |
|
|
Andrè: Dom låter mindre än Hakka2 15" på gamla BMWn... Dom är komfortablare än sommardäcken. Keep Your Distance! |
|
|
Vart ska man köpa fälg + vinterdäck till E90? Kollade med BMW orginal och de kostar ju runt 15 papp för 16" med Runflat. Vilka fälgar passar E90 från andra leverantörer? Kör 18" idag, om jag tex kör 16 eller 17" på vinterdäck, måste jag göra en framvagnsinställning då också ? Är alla kompletta hjul balanserade och klara om man köper på nätet? Mycket tacksam för svar med prisinfo och länk till inköpsställe. Mvh, Tobias |
|
| Tobbe_E90, kolla ditt @ | |
|
Mina Michelin går stabilt o fint även i höga farter. DSC lampan blinkar även för mig i skarpa kurvor utan att jag känner nån svajighet. Keep Your Distance! |
|
|
Efter 200 mil har mina däck börjat fungera riktigt bra. Allt tidigare obehag är borta...märkligt. /JP |
|
|
Mystiskt... antingen har du vant dig, eller så hårdnar däcken efter ett antal mil. Jag hade annars samma fenomen förra vintern på min 1-serie, fast då med Goodyear UG500. Min teori är att det är Run Flat-däcken som är extra 'kinkiga'. Läs hela historien här: Länk /// Gunnar E. |
|
|
Vant mig har jag inte gjort, kör lite för mycket bil i olika sammanhang för att sånt skall ske. Det är helt klart däcken som "satt" sig. /JP |
|
|
Vet att en arbets kolega sa att Vi bilägare också hadde placerat Michellin väldigt högt ! (även så aftonbladet om man nu litar på dom). Själv kör jag michelin Xice friktion och tycker det funakr änså länge ! (suttit på i 6 dagar). |
|
|
K<nske en till som är missnöjd med e91 touring vägegenskaper? Redan till salu efter100 mil! Länk MvH Bmw 4-ever |
|
Berra |
Continentals RF-däck heter Conti TS810 S SSR 91H (225/45-17). Iaf står det så på offerten jag fick från min däcksleverantör. Jag valde dock utan RF. Är det någon som köpt RF och kan komma med lite synpynkter? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.