|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur mkt jobb är det för att få ner en 745 turbo snurra i en 635?? något som behövs byggas om? Och hur kan man få bilen godkänd? är det ombyggt fordon som gäller med utbyta bromsar å sånt då lr? | |
|
Kom igen nu! Vet att det finns bilar som fått den motorn, hur gjorde ni?? MVH Viktor |
|
| tjena.. verkar som vi har samma idé på gång.. det är nog inga problem och få ner motorn. det svåra blir nog och få den godkänd verkar det som. borde inte va nåra problem då m635 csi har mer än 252 hk som det är i en 745 turbo. jag menar chassiet måste ju klara effekten. sen är det ju bara och ladda på bäst fan när man väl fått den reggad med turbo.. | |
|
Problemet blir ju att det inte är modellserien utan just modellen det räknas på. Då kommer det inte att fungera. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| jo, men det kan väl inte va så stora skillnader i chassiet på m635 och en vanlig. kan tänka mig att det är kraftigare bromsar. dessutom tror jag det är tillåtet med en effektökning på 25% av orginal effekten när det gäller reggning. är det så så klarar man det ju precis. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Chassiet är något styvare än vanliga 635:an Men det fanns en firma i malmö om jag minns rätt som lät bygga om en liten serie av 635 med 745 motor och lyckades regga dessa, vad som gjordes för att genomföra detta kanske någon annan kan svara på! Jag vet däremot att M635 kan man trycka i en M5 3,6:a som motorbyte och få godkänt då s88 motorn inte direkt växer på träd. |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
För övrigt är det samma motor som vanliga 635 men med turbo och annat styrsystem |
|
Jeg har satt en m106 i min 6 serie. -Du må lage et custom høyre motorfeste. Venstre kan du bruke fra 6 serien. -DU må bruke utløpsrørene på kjølevannet bak på toppen fra din gamle motor, på 7 serie motoren går de andre veien. Innlysende når du ser det - Jeg skar ut et hull bak den høyre hovedlykten og monterte intercooleren der. Den går akkurat mellom rammen og skjermen. - Styreboksene monterer du i hanskerommet. - Jeg brukte automaten fra 6 serien, i og med at bakre feste på automaten fra 7 serien ikke var likt 6 seriem. - jeg brukte ledningsnettet fra 7 serie automaten for 6 serie lediningsnettet passet ikke sammen med ledingsnettet på m106'en - Laget custom frontrør til turboen. - Brukte de orginale rørene fra turbo/intercooler/innsug, måtte bare kappe dem ned til rett lengde. - Brukte orginal oljekjøler fra 7 serien m/slangene. Slangene går ned der med venstre hovedlykt og kjøleren er montert foran radiator. - Pluggen som går inn i sikringsboksen må byttes. Kappet den gamle av ledningsnettet og loddet den til m106 ledningsnettet. Disse lodder du farge til farge. Det er bare to som er ombyttet og det er ledingene på inntak 3 og 4. Disse gåt til vanntemp og rødt lys på vanntemperaturmåleren. Disse er reversert mellom 6 og 7 serien. - Brukte 6 serie radiator. - Måtte kappe litt i forsterkningsbjelken som går langs den høyre innerskjermen for å få plass til wastegaten. Alt dette har jeg gjordt i en 86 mod. Alstå en med e28 understell. Vet ikke hvordan det er på den gamle typen. |
|
|
min 635a är en 83a så det är byggd på e28 åxå. Bmw Pat: har du besiktigat din bil i norge eller i sverige? fick du tag i papper från bmw på motorbytet? |
|
|
Bilen var i sin tid importert fra tyskland. Den var i det tyske vognkortet godkjent med 296 hk i den 3,5 literen som stod i. Byttet var da veldig greit i og med en m106 bare har 252 hk orginalt. Sa har man jo skrudd opp trykket litt i etterkant da selvfølgelig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.