|
|
|
|---|---|
|
Hej börjar bli grymt irriterad på min eftermonterade startspärr. Dels har jag bara en "decoder" dels så är den så jobbig att jag börjar hata den. Vad göra? Hur brukar de vara kopplade? Kan jag på ngt enkelt sätt bara koppla ur den utan att bröta runt för mkt i bilen? Tror det är Cobra och var ganska vanlig när försäkringsbolagen krävde startspärr. OBS. vill ni inte skriva svar på nätet av förståeliga skäl maila mig på adressen i min profil. -Phil | |
|
du måste oxå trcyka av den trista lampan med den svarta saken, trist undra om de är enkelt o få bort |
|
|
Skulle vara skönt att slippa i alla fall. Har varit mkt annat prioriterat, men nu börjar det bli dax för irritationsmoment 1. -Phil |
|
| håller med. om man vill kan man ju koppla in larm så få man startspärr o centrallås med fjärr, plus bort med den gammla skiten, men 4500 är ju pengar med. | |
|
Det roliga är att jag har larm också, med startspärr. Så det är riktigt onödigt att ha den jobbiga pinnen. -Phil |
|
|
Hej, Detta är lite trickigt, men fullt görbart med lite tålamod ;-) En startspärr är egentligen en box med ett antal relän som bryter olika kretsar i bilen, ex strartmotor, bränslepump etc... Det vanligast är att startspärren bryter 3-4 olika kretsar. Enklaste sättet att koppla ur startspärren är att först hitta igen själva huvudenheten för startspärren. Den brukar sitta på förarsidan under fotpappen. Alla kablar in och ut ur startspärren brukar vara svarta för att försvåra urkopplandet. Då du hittat boxen är det bara att följa de utgående slingorna som går i par ut till dom olika inkopplingspunkterna. När du hittat en inkopplingspunkt är det bara att klippa loss startspärren och löda ihop den avklippta kabeln i bilen. (Isolera väl). När du hittat alla inkopplingspunkter coh skarvat ihop dessa är det bara skruva ihop bilen och åka. Lycka till! Mvh / Andreas |
|
|
Ok låter inte så svårt, gäller bara att hitta den rackaren då. Borde kunna följa kabeln från "decoder honan". Inte så roligt om man råkar göra fel då det är den enda bilen jag har i dagsläget. Jag vet, obehagligt att vara enbilsägare. Fotpappren? Det var ngt nytt... -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.