AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.868

Behövs Gävleträffen ?

Sida 1 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Hej på Er

Vi som arrangerar kommer att i början på December fatta ett princip beslut ang Gävleträffen 2006.

Ska vi ha någon träff överhuvudtaget?
Ska det vara en öppen träff? (även andra märken)

Att vi funderat på att låta bli att arrangera träffen överhuvudtaget beror på att, när jag 1991 drog igår träffen, fanns inte mycket möjlighet att kör strippen med ”vanlig” bil.

Senaste åren vet ju alla att intresse för Street racing mm har ökat enorm. Det finns massor med träffar där det finns möjlighet att köra strippen.

Att fråga här om Vi ska arrangera träff eller inte, är man kanske menings löst, då det är lätt säga att ”Visst, jag tycker ni ska arrangera det”. Men jag gör ett försök, sedan får man väl som vanligt solla bland synpunkterna.

Mvh Jörgen
Jag tycker det finns ett visst behov som gävleträffen uppfyller...
Personer som är i samma kategori som mig borde nog träffen passa perfekt... Jag är en person som inte tycker det är underhållande att köra på strippen med 19-årige Micke som bränner däck i 2 minuter innan han drar iväg... Inte heller är jag särskilt road när polisen dyker upp och man själv inte fått dra iväg en enda gång...

Knutstorpträffen är nog en mycket bra träff också, dock är den i fel del av landet för mig.. vilket egentligen bara lämnar gävleträffen! Sedan att den är inriktad mot BMW-CS folk (och andra från AP t.ex.) ser jag bara som positivt. Det är roligt att träffa folk som man träffar genom andra kommunikationskanaler och folk som sitter i lite samma sits som en själv...

Öppnar man upp för andra bilar kommer det på direkten endast vara jappsare som har vidunder under huven! Då är man i samma sits som innan, en träff som inte skulle passa mig som inte tycker att Bilsports 'En dag på strippen' är särskilt underhållande.

Näe, en träff för lite mer medelsvenssons samt ett par tuffa bilar som går som monster, ja det är nog mer min melodi...

Uppfyller gävleträffen det? Jaa, det tycker jag!
Finns det något alternativ för mig? Tja... knutstorp kanske, men det känns lite för långt borta faktiskt...

My 2 cents,
Marcus
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Klart som fan att Gävle träffen behövs! :-)

För en hel del är G-träffen enda träffen som man kan delta, det på grund av avståndet till de flesta andra vettiga träffar. Jag t ex har inte tiden att åka längre bort än 20 mil då tiden fattas ( du vet små barn, husbygge bla bla...) och inom detta avstånd finns det inte mycket att välja i mellan.

Att bjuda in andra klubbar skulle vara kul men samtidigt så blir det ju mindre kör tid per bil, och det tycker inte jag om! Jag personligen tycker det fungerar bra som det är nu då det är vissa enstaka bilar av andra märken som är inbjuden.

Samtidigt så förstår jag att det är mycket tid som läggs ner på detta träff från er sida, så till slut säger jag bara, SNÄLLA, ta inte Gävle träffen ifrån mig!!! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Håller med ovanståend men vill trycka extra hårt på Endast BMW! Så fort man bjuder in andra märken så blir det som vilken träff som helst och då försvinner unikiteten. Jag åker dit för att titta, snacka och köra BMW inget annat!

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Med tanke på den stora uppslutning som sker på träffen varje år så tycker jag att ursprungsfrågan redan är besvarad.

Flåklypa
Klart den skall vara kvar!
Har varit dit i två år nu och kommer fortsätta med det. Själv kör jag inte utan åker dit med min BMW och kollar in andra och pratar. Är ju den enda vettiga träffen som finns i denna del av landet som sagt, vill även jag trycka för att det endast skall vara BMW. Så fort det kommer andra märken så försvinner då jag. Volvoraggare och jappsar ser man överallt annars ändå så..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ja, jag förstår Er synpunkter.. Tänker bara ventilera lite innan vårt möte, så får vi väl se hur vi gör.
Viist är det stor uppslutning, men det är faktist så att de senaste åren har vi inte slagt rekorden som var 2001/2002.

Hörs
Jörgen
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Det ligger i sakens natur att rekord ska vara svårt att slå :)

Jag var på besök första gången i somras (måste ju piska Abbe som håller sig undan allt för ofta), och redan årets antal deltagare begränsade körningen. I stort sett hela förmiddagen stod man i kö för att köra.
Ni har nog redan max antal deltagare på träffen.

Längre och svårare konbana önskas också då rattlås inte är min grej.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hobbe Z4, det är ju inte mitt fel att jag har ratt på ryggen också! :-)))))))

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Ja Jörgen du vet väl vad Ångegänget tycker.....jag menar att vi har ju också varit där några ggr. Det har blivit tradition att åka söderut för oss och vi vill helst inte att ni ger upp.

Känslan som rinner över mig när jag ska skriva det här går inte riktigt att beskriva, jag menar vad ska vi göra då?

Känner att jag kan inte få plats med allt jag vill här.

När jag började åka på gävleträffen så träffades vi och snackade bilar, de bilar som dök upp var ju tre nollor, noll tvåor, coupéer och ja du vet. I dag så kan det kanske vara svårt att inte ha med rattlåsåkandet, men visst vore det rätt kul om man kunde locka dit alla klenoder som man aldrig ser numera.

Om det inte blir nån träff nästa år så får ju du hysa in ett gäng som vill komma ner ändå och häva malt å ljuga lite......
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Abbe,

Vi vet redan att du är Autopowers största toffel ;)
Förhoppningvis blir du utsläppt oftare nästa säsong !
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Tycker det skulle vara mkt tråkigt om Gävleträffen försvann.
Är största problemet det ekonomiska?
Om det är brist på folk så tror jag att det finns flera som är frivilliga med en hjälpande hand, mig inräknad.

Mvh/Micke

Länk
Ny bmw 02 sida
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Vad Ånge känner, så vet jag det MYCKET väl.. och det är väl lite sådant som skulle kännas jobbigt.. Har ju blivit som ett litet vuxen dagis för oss alla :)

Trucker, Nix det är inte ekonomiska problem.. Vi har tackat nej till att ta emot bidrag från BMW klubben, så det är inget det. Vi har burit oss tack vare sponsorer, och folk som kommit dit och betlat entre+ de som kört.
Visst på marginalen, men det räcker ju.

Nä, dags för Malt :)
Hörs
Visa användare
166
bmwjonsson
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
Jörgen och övriga bmw gävle gänget.. LIVET Vore SVART utan Gävleträffen.

Låt Gävleträffen vara som den varit.. den är ju Perfekt.. lite kona och lite rattlås.. vad kan man mer önska.. vacket väder .. hoppas att gävleträffen kommer att bil en tradition än i många år..

TACK !!!!!!!!!!!!!!!!

En RÅ GUTEN BESÖKARE.. varje år

Peter

BMW Z3M-POWER FOR EVER
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
Hej,
Köpte min första BMW i mars, missade tyvärr Gävleträffen-05 pga skruva bil.
Vill gärna komma i sommar....
300
höfläkt
535daT -05
Jag förstår inte, du vet själv hur många som kommer (eftersom du har arr träfffen i flera år) och du vet hur många det var i fjol. Har antalet gett dig en tydlig signal om att det är dax att lägga ner av skälet "för få besökare"?

OM antalet inte var dåligt i fjol så spricker ju anledningen till frågeställningen. Är det i stället så att det är "en klapp på ryggen"och sympatier du vill ha...?

Observera - jag frågar med all vänlighet.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Höfläkt:

Det handlar inte alls om att få en klapp på ryggen eller få sympatier.
Det har vi fått så många gånger under åren så det behövs inte eftersom vet att det vi gör uppskattas av många.

Du om någon stefan, borde vet att vår ambitions nivå inte var det högsta de senaste åren. Tanken var ju att vi skulle hjälpa Er i Sport Klubben med Mantorp träffen 2003. Men vi valda att avböjda när vi fick ok på att nyttja flygfältet 2003, då de flest tyckte att det var nog med att arrangera en träff.

Det handlar nog mer att många av oss inte ligger och skruvar med bilar i samma utsträckning som förr utan har andra intressen som tar tid.
Jag kan ju bara se på mig själv, och då är jag nog den i jänget som har mest tid över eftersom jag lever utan barn och familj.
Men jag har inte ägt en BMW sedan Maj-2004, utan sitter och kuskar i en ”taxi” bil.
Och då har jag ägt 16st BMW sedan Feb-1994.
Jag lämnar numera även in bilen för att få vinterhjulen skiftade, polerade etc. Allt som man gjorde själv förr.

Så vårt beslut kommer inte ha så mycket att göra med om det kommer folk eller inte.
Det är nog mer hur motiverad vi är att göra en insats, visst, det skulle vara kul göra det 2006 för då blir det 15års Jubileum.

/jörgen
Självklart så behövs träffen speciellt för oss från mellansverige o mälardalen.
Knutstorp känns väldigt långt bort speciellt om det är dåligt väder.
Och inga andra märken ska tillåtas, det ska vara en ren BMW träff.
Vill jag träffa andra bilar/förare så finns det ju massor av träffar bland annat Bilsports och Automobil.

Keep Your Distance!
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jörgen,
hur är det med 'återväxten' i Gästrike-sektionen? Du har ju själv varit med från start, liksom de flesta andra i 'arrangörsgänget'. Att samma människor ska orka dra ett arrangemang av Gävleträffens storlek år efter år, det är orimligt att förvänta sig. Finns det inga nya förmågor som kan ta över, på sikt och med lite stöttning från er 'gamla rävar'? Ställ frågan på forumet, är mitt tips - med lite tur och rätt 'coachning' kan träffen leva vidare medan du lutar dig tillbaka och betraktar spektaklet från publikplats!
Och ja, jag tror Gävleträffen behövs, det är ont om träffar av det slaget, och ont om träffar överhuvud taget i er landsända!

/// Gunnar E.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Tja Gunnar..

"lutar dig tillbaka och betraktar spektaklet från publikplats"
Me so like..

ja, det är nog ingen dum ide, detta bör undersökas...

Ha det gött.
300
höfläkt
535daT -05
Tack för svar Jörgen.

Givetvis behövs ni, och ni uppfyller en stor funktion för atta som inte vill åka till Knutstorp. Det är deltagarantalet ett bevis på.
Jag var bara väldigt konfunderad till frågeställningen.

Keep up the gooood work!
Vi hörs!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.