|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Hjorten, du har mail, verkar som om Bosch inte anser att spridarna är till 320E21, eller så är de det bara det att kapaciteten är samma som till 323E21 och därför har alla K-jectronic samma typ av spridare, men varför olika artikelnummer i så fall? | |
|
Micke, jag har mailat dig dom olika ref nummren..Det är ju väldigt konstigt svar du fick av Bosch.Om det nu skulle vara samma så,som du säger varför olika art nr?? Helt skummt.. hjorten |
|
|
Ja det är verkligen skumt! Såhär sa han: Hej Man skiljer på 007/006 på eftermarknaden och "orginal" men det är samma produkt. om BMW tar 435:- skall du när du handlar hos våra återförsäljare säga detta och kolla om de kan sänka priset, för vi ligger då fel. Med vänliga hälsningar/Best regards Joacim Eriksson AA/CRC Robert Bosch AB Isafjordsgatan 15 164 26 kista +46 8-7501500 Direct +46 8-7501625 Fax +46 8-7501621 www.Bosch.se www.Bosch-motorsport.de www.boschcarservice.se |
|
|
Jag tror inte det är fel på spridarna. Alla spridarna fastnar väl inte samtidigt. Om någon spridare är dålig borde motorn ha hackat igång snabbt i alla fall. Nisse |
|
| NFd, jag tror det också! Problemet är tryckrelaterat, eftersom bilen såfort den blivit startad omedelbart kan startas upp igen och detta trots att det är -20grder ute och motorn varit igång i 3sekunder och alltså VÄLDIGT KALL. | |
|
Kanske någon cell i batteriet har börjat ge upp, så när du sätter på startmotorn och den får gå tungt tex. kall motor, sjunker spänningen till tändspolen kanske till 7-8 volt så det blir för dålig gnista. Har motorn tänt till och börjat glida på oljefilmen brukar den gå lättare runt sedan. Tips, kolla spänningen till tändspolen under kallstart. Nisse |
|
| NFd, spänningen till tändspolen är ej kollad, men batteriet är nytt! ja eller 1 år då och då det var helt nytt var problemet det samma. | |
| Då var pumpen tvångskörd då! Jag lät pumpen gå några sekunder och prövade att starta, fortfarande lika trögt 3-5sekunder. Jag funderar på om någon givare kan vara boven i dramat, för kallstartsventilen måste väl få signaler om kylarvattnets temperatur och då avgöra hur mycket bränsle som ska spruta in? Nu kan jag konstatera att trots rätt bränsletryck vid start så hoppar inte motorn igång direkt, alltså problemet är inte tryckrelaterat! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.