|
|
|
|---|---|
|
Jag har en webasto monterad i min e-39. När man startar den med fjärren så går den igång men blåser inte någon värme eller värmer motorn ?? Är det någon som har någon idé vad felet kan vara. | |
| Är den orginalmonterad så värmer den bara kupen och inte motorn. Vet att det tar någon minut innan det kommer värme......ivarjefall i min. | |
|
Denna webasto är eftermonterad och fungerade förra vintern på både motor och kupé. |
|
|
Det var något nytt att en orginalmonterad webasto värmer "Bara" kupen! Varför skulle en orginalmonterad webasto värmare "Bara" kupen när möjligheten finns till att värma motorn? MvH Bmw 4-ever |
|
|
jag har Webasto ordinalmonterad i min 530i -01 och den värmer både kupen o motorn. På äldre modeller så sitter det ett separat batteri till Webaston och om inte det är helt fräscht så fungerar inte värmaren som den ska,så kolla det först,annars kan det vara glödtråden som "tänder" webaston |
|
|
Tack för det svaret. Jag ska kolla i helgen. |
|
|
Peter78w: Inte en aning varför det är så men så är det på min ivarjefall. Hittade detta i en annan tråd: "Stämmer bra att att den tyvärr "bara" värmer kupén. Skilnaden mellan fabriksmonterad och efterhandsmonterad Webasto på BMW (från 95 till 99-3 ivf.) är att den fabr.monterade bara värmer upp värmepaketet i kupén, medan den eftermonterade värmer både motor och värmepaket." Var det inte bara E34 som hade dubbla batterier? |
|
|
jo det stämmer nog bra.Har dubbla batterier i min e34 men inte i e39an. |
|
|
Ok, Då är det väl så! Men min är orginalmonterad och har både värmer både cupen och motorn..... Rätta mig om jag har fel! Kylarvattnet måste ju värmas för att cupen ska bli varmt eller? Då cirkulerar ju den värmda vattnet i hela kylsystemet och då värms motorn med eller har jag fel? MvH Bmw 4-ever |
|
| Vad jag föstått så värms bara en begränsad del utav vattnet i värmepaketet.....alltså cirkulerar inte allt vatten | |
| Ska tydligen finnas någon ventil som man kan ta bort och då få det att cirkulera genom allt | |
|
bet finns 2 olika värmare,en varmluft som sprutar in i bilens värme system sen har vi vatten värmaren det värmer hela bilens vatten system..klart.. |
|
|
jaha då säger det en hel del....då har jag den som värmer vattnet.. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter du kan kolla om det finns en slang till motorn o en till värmepaketet båda skall bli varma efter ca 20 ,min beroende på ute temp |
|
|
Japp dom blir varma även slangarna vid kylaren. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Där ser du du har en funkande motror värmare |
|
|
man ser ju på tempmätaren när man startar motorn att den redan är varm. Svårare än så är det ju inte att ta reda på om man har både cupe o motorvärmare |
|
|
japp med det blir den, den brukar stå på 1/3 på mätaren och redan efter 300-500m körning så är den i mitten! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Nu är det bara upprepning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.