|
|
|
|---|---|
|
vilken olja hade ni valt.... hel eller del syntet..motivera era svar oxo.. misab ultra delsyntet 10w-40 466:- biltema helsyntet 5-40 519:- biltema delsyntet 10-40 404:- rusta helsyntet 5-40 538:- dessa priser baseras på 7 liter olja +original filter120:-+30 min. på en gds hall.60:- | |
|
du får ju använda det som du har använt hela tiden. o jag hade inte valt nånting från biltema, kan lika bra hälla matolja i motorn. åk till en verkstad o köp av dem, Stil, Komfort o Sport. Thats BMW |
|
|
e36lexus, Detta har diskuterats många gånger här på forumet. Sök tex på motorolja och så läser du det som JohanB har skrivit i trådarna. För att svara på din fråga, biltemas helsyntet fungerar utmärkt, antar att det gäller din 325 och att det är en e36:a och att den därför inte kräver en longlife-klassad olja? För motivering, läs JohanB:s inlägg ang. syntetoljor och klassningar (finns många långa utläggningar och han vet vad han pratar om) /Fredrik |
|
|
Fire TraXX / kung_faddi: varför uttala sig om sådant man inte vet något om? Z MMM Coupe |
|
|
e36lexus: Biltema helsyntet.. Z MMM Coupe |
|
|
va ja vet om oljor så ska det va tillverkade enligt vissa normer..o har den en viss klass så e det bara så oavsett vad som står på ettiketten...så Biltema blir det....Tack för seriösa o bra svar..... Kung Faddi??!!?? Köp du din svindyra verkstadsolja så håller vi andra oss till att meka själva..*puss* |
|
|
E36Lexus: Man kan hitta Mobil1 Rally 5w50 för under 100kr litern. Själv hittade jag sådan olja hos Specma Components, i Upplands Väsby iofs men den finns garanterat att köpa för samma pris I Gbg.... |
|
|
Dawwe: Har kollat upp detta lite men inte hittat ngt liknanade här i gbg |
|
|
GeKås i Ullared har Mobil 1 5W-50 och Shell Helix Ultra 5W-40, 4 L för under 300:- /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Åk till autoexperten och kolla på ELF helsyntet oljan! Den är godkänd av bmw och kostar inte så mycket pengar för stt vara bra kvalitets olja! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Biltema helsyntet 5w 40 har klassning SL vilket är mer än tillräckligt. Hällde den i min **** 900 i helgen...=) Min sida Länk |
|
|
Instämmer med MickeM. Biltema Helsyntet API SL är en mycket bra olja. Bättre behöver man inte. Just nu kör jag med Rustas helsyntet. Likvärdig kvalitetsklassning som Biltemas. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.