|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
passar 540 6 vxlade låda på min M5 3.6?? Inget är som BMW muller=) | |
|
glömde skriva vad heter den lådan som sitter i min M5a ?? Inget är som BMW muller=) |
|
| Getrag 280 heter din låda. | |
|
Tror inte det går så bra. Måste nog byta kardan. Hur går de med 95:ans bromsar. Hade du sånna liggandes. ///Micke |
|
|
ok men kardan förstår jag att jag måste bytta men passar 540 ins låda?+ bromsar har jag inga än men ska beställa slitsade och borrade skivor till m5 -95 snart och oken ska ajag köpa på skroten Inget är som BMW muller=) |
|
Gemini__ |
åströmarn: Kommer du slitsa och borra originalskivorna? Eller har du hittat några andra som säljer dessa skivor förutom BMW? När jag köpte nya skivor i våras var det bara BMW som hade dessa. Det enda som fanns i bromsväg hos andra var bromsbelägg från Black Diamond (PEAN SWEDEN har dessa i sit sortiment). Men då det inte var säkert att dessa skulle vara "vassare" än originalet avstod jag. Ev. skulle det komma in bättre belägg längre fram. Någor som du kanske har hört ngt om? Mvh: Thomas Länk |
|
har hittat skivor på blocket som är borrade ooch slitsade till rimliga priser Inget är som BMW muller=) |
|
|
Gemini: Våra bromsar dyger långt med orginalbelägg tycker jag. De är ingaproblem att få stopp på M5:an måste jag säga. Bir inte utmattade heller vilket är kanon. ///Micke |
|
Gemini__ |
åströmarn: Menar du att det säljs 345mm-skivor som inte är BMW-original på Blocket? Vilket iofs inte är möjligt, då dessa skivor endast finns att köpa hos BMW. Är det originalskivorna som är slitsade eller vad? Duffyman: Ja, bromsverkan upplevs som god. Har nya skivor, belägg och bromsvätska, bra känsla i pedalen. =) |
|
orginal eller ej vet jag inte Inget är som BMW muller=) |
|
|
Kände att det nöp till rätt så bra på hemvägen efter att jag hade köpt bilen :) //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
Gemini__ |
åströmarn: Hur mycket kostar dessa skivor? |
|
fick se nu att det siter en getrag 260 låda i min den är från 535 eller?? =( Inget är som BMW muller=) |
|
| åströmarn: se Länk där står lite om getrag 260-280, kanske kan vara till hjälp | |
| Någon som vet vad den 6 vxl lådan til M5 E34 heter. Har för meg at jäg lest at det är samma låda som i M3 från 96. | |
|
Ingen anning Inget är som BMW muller=) |
|
|
Den 6-växlade heter S6S 420G. //Schnitzer -M5 '95 Limousine register (LHD) |
|
|
tack du |
|
|
Hur är det med 5-seriens (e34) växellåda i stort, PASSAR VÄXELLÅDAN TILL MIN 3,8 L M5 ?? KAN JAG TA LAMMELLER/ HELA KOPPLINGEN FRÅN EN 520 E34 OCH SÄTTA I MIN M5 LÅDA?? |
|
Gemini__ |
Funderar du på allvar att ta växellåda och koppling från en 520 till en M5:a? //Thomas |
|
hmmm nått fel i systemet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.