|
|
|
|---|---|
|
Har en kaross där det suttit en 4cylindrig motor, ska nu byta till en sexa. Min fråga är om man kan använda kabelstammen från en 4a till en 6a och bara byta ut kablaget till motorhärvan? Ska nämligen ha abs och det har jag inte till kabelhärvan som är till en sexa. Tacksam för svar! | |
| Ingen som kan hjälpa mig?? | |
|
Lyfter igen!!! Skulle bli väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med det minsta lilla! |
|
|
tror inte att motor nätetn är ko0plade till abs:en, borde funka att byta motormattan. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Vad är det för motorer du har ?? nyare eller äldre/Motronic eller L-jetronic ?? Motorstammen har inget att göra med ABSen i nyare stam iaf. |
|
|
Den 4cyl som suttit i karossen är en S14 (320is-89) och den 6 cyl är från en 325-88. /Johan Min E30: Länk |
|
|
Hmm 320 kabelstam är det kom jag på. Och det är kabelstammen inne i bilen Martin menar och inte den till motorn. /Johan Min E30: Länk |
|
|
Ja då blev det lite knepigare. M3an har ju en massa reläer sittande på torpedväggen ist för på vänster hjulhus som på bilar med M20. Den har ju även några givare på svänghjulskåpan, vilket M20 inte har. Jag tror dock att man kan sprätta upp kontakten vid säkringsdosan (den runda) och få ihop allt genom att följa kabelfärgerna, för vad jag vet är alltid en färg till samma sak oavsett vilken modell det är. Men som tidigare sagt, ABSen går helt separat från motorstammen. |
|
|
Alltså borde jag kunna ta abs kabelstammen och koppla ihop med min 320 kabelstammen, min 320 har ju ingen abs standard.. och jag har abs på bilen numera... Stämmer detta? Har funderat på att skaffa en komplett kabetstamm från en 325, men det är ju onödigt om man bara kan använda en separat stam till absen.... Isåkare du verkar veta mer än mig om detta, vad tror du? |
|
| Om du inte har jättebrottom ska jag åka ner till polaren nån dag och studera hans M3a och jämföra med min egen 325a. | |
|
Vore väldigt snällt om du kunde kika lite... Mvh.Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.