|
|
|
|---|---|
|
Jag ska starta en BMW som stått minst 3 år ostartad . va ska jag tänka på förestart mer än batterie ? tack på för hand Andreas | |
| kan tillägga de är en 528i av 83 årsmodell | |
|
Oljan kanske har dragit åt sig fukt/kondens ev. ett oljebyte, ny bensin är ju också en fördel vid en uppstart som du skall göra. mvh |
|
|
Tja...Som sagt..Byt motorolja+oljefilter,fräsch bensin,byt bromsvätskan,byt kylarvätskan+gör en allmän service vilket inkluderar luftfilterbyte+alla övriga oljor i vxl.låda +bakaxel,stiften byts,ventiler justeras osv.. Mvh Janne. |
|
| Tror ni de räcker med och fylla på ny bensin ? då den står jäligt dumt till för oljebyte kommer ju knappt in i bilen i de trånga garage | |
|
Tja...Prova du,kostar ju ingenting... Sedan så är det alltid bäst att byta motoroljan i driftvarmt tillstånd så detta byte skulle du hur som helst göra efter en liten "varmkörningstur". Men gör en service sedan "så fort det går" efter det att du "baxat ur" vagnen ur garaget och fått lufta den en sväng... Jag TROR dock att dina bromsar kommer att bli det största "abret" att få igång,,,Rosten gillar långa stilleståndsperioder främst på bromsutrustningen,i vilket fall BRUKAR bromsarna vara snudd på "fastrostade" efter så lång ståtid.. jaja...Lycka till! Mvh Janne. |
|
| Tackar. de gumman som hade bilen gjorde bra va att inte dragit i handbromsen iaf annars hade man fåt använda lite pett o grej hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.