|
|
|
|---|---|
| om en varningslampa lyser i min e39 och abs lampan lyser. servon är trög. Vad innebär detta? | |
|
Undrar lite med då min brorsas servo heltplötsligt blev trög i hans 540 E34... dock inga lysande varnings lampor. Har fått tips på att ladda batteriet. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Vilken lampa lyser förutom ABS-lampan? Servon bör inte ha nåt samband med fel i ABS-kretsen, brukar oftast vara givare vid nåt av hjulen. FP |
|
| lampan mitt i instrumentpanelen. en gul lampa, typ som en triangel. | |
|
Hej! Jag tror liksom Dandelue på att det är problem med laddningen. Åtminstone på E32 och E34 brukar ABS-lampan tändas när bilen slutar ladda. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Tekanten är ju antispinn lampan så då tycker jag att det låter som att en givare vid nåt av hjulen har tagit semester. Precis som Folke sa. /Ian |
|
|
Okej, tack för tipset. men va faan nu har hastighetsmätaren och mätaren för förbrukningen lagt ner. Hänger detta ihop eller? Måste vara något elfel? |
|
|
Hej, Ja det gör det. Är med största sannolikhet ABS-givaren höger bak som lagt av. //Håkan |
|
|
Hej igen, Rättelse: Vänster bak skall det vara. //Håkan |
|
| Kolla laddningen från generatorn. Min generator började gå sönder och laddade för lite så började abs lampan lysa och massa andra skumma saker hända när det blev för lite ström. Abs:en kräver ju mycket ström, det brukar va det första som varnar om du har för lite spänning.... | |
|
Enligt min åsikt är med största sannolikhet laddningen som spökar. Har själv haft liknande symtom på min tidigare E32, först abs-lampa och sedan började mätarna lägga av. Ca 2 km efter att mätarna dog så började bilen hacka och jag lyckades precis ta mig av E22:an. Kanske dags att byta kol och laddningsrelä? Det var lösning på min bil. Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med att byta hjulsensorn vänster bak, får du se vad som händer sedan. ///MVH Hasso Länk |
|
Laddningen är ju rätt enkelt att kolla med en voltmeter, har du runt 13,8-14V när motorn är igång så är det lugnt. Det finns förvisso en del fel där generatorn slutar ladda utan att just laddningslampan tänds men oftast gör den det vid fel. ABS-systemet drar inte nån särkilt hög ström, förutom just när ventilerna och pumpen jobbar men det gör de ju inte nu, isf hade du garanterat hört/känt det. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.