AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
602

Startproblem pga uppförslut?

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Hallå allihop.

Jag nyligen flyttat och min nya parkeringsplats lutar lite.
För första gången sedan jag köpt min bli startade den inte igår.

Den stod med nosen uppåt och där var ca 10-15 liter bensin i.
Jag fick inte igång den i uppförslutet så jag rullade ner till plant område och efter en liten stund så lyckades jag efter att pressa startmotorn en stund få igång bilen. Bensin mätaren visade hela tiden den riktiga nivån.

Som ni kanske hör misstänker jag att det har något med bensinen att göra kan det stämma?

Tillägas kan göras att jag bott här en månad nu. Jag använder bilen varje dag. Den har hela tiden stått på samma sätt och alltid startat. Jag är inte säker på om den haft mindre bensin i förut.
Bilen har gått 20000 mil snart och är nyservad.

JAg är inte så duktig på bilar men teknisk. Tror ni att jag har rätt i att det beror på att det är för lite bensin i? Är det skadligt? Är det bättre att backa upp bilen?

Tacksam för alla svar.
Mvh Daniel
cr
11
crille85
325 coupe -92
det verkar som om pumpen inte får tag i något bränsle....
testa att backa upp bilen....

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Du hade inte flyttat bilen eller liknande senast du ställde ner bilen såatt den bara gått en väldigt kort stund......vet att M50/M52 motorerna kan bli lite tjuriga ibland när man bara flyttat bilen utan att låta den gå några minuter. Detta resulterar då i en väldigt svårstartad bil.
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
>persson

Det stæmmer. Jag startade den och kørdeupp tre-4meter før att gøra plats till en bil till...det var dærefter problemet uppstod...
tack før svaren.
/Daniel
Flyttade bilen några meter igår & fick nästan inte igång den idag. Får hoppas att jag och Däni har samma problem och att det verkligen är för bilarna bara kördes en pyttestund.

Söker vidare på forumet men lite fler kommentarer om detta på denna tråd vore trevligt.

Mvh Nebolt
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Problemet har inte uppstått igen efter detta. Desto mer jag tænker på det desto rimligare verkar det.
318_is
Är det även rimligt på min m42?

318IS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.