AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.199

Tidningar vs internet som säljarplats?

Tänkte höra med er andra vad ni har för erfarenhet av bilsäljandet, dels här på internet men också i olika annonstidningar.

Jag personligen har iaf haft större framgång i tidningarna, det känns som att de som kollar på internet mest kikar på bilen och lite intresserade av att kolla på bilder på olika bilar mer än vad dom är intresserade av att köpa... De som däremot köper tidningarna (typ motorannons-tidningarna) verkar vara mer intresserade av att köpa bilen.

På internet kommer ju annonsen ut direkt medan tidningarna kommer ut efter en stund... när tidningarna har kommit ut blir telefonen het.

Hur upplever ni själva detta? Hur har ni sålt era bilar enklast? Kanske borde man sluta annonsera på internet och bara köra i tidningar eller tvärtom (förlåt powerbörsen).

Tycker att det är en rätt intressant fråga då de flesta här byter bil ganska ofta.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag både köper och säljer bilar över nätet.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Förtydligande, jag handlar inte med bilar om det nu lät så på mitt förra inlägg. Men när jag byter bil, så letar jag upp bilen på nätet (främst Powerbörsen och Blocket). Och när det är dags att sälja så annonserar jag ut bilen på nätet, (Powerbörsen och Blocket).

Det funkar rätt bra för mig.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
janli
Jag använder mej av nätet, mest Blocket, eniro, men även lokala köp & säljmarknader som hallandsportalen. se som är gratis och givetvis powerbörsen. Jag tror att i dags läget är det tidningar som gäller, folk anser att annonser i tidningar känns säkrare.
Ulke
Blocket.se uteslutande....

Handlar mycket med bilar och känner att blocket har den önskade genomslagskraften..

//Ulke
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Japp, inte för att jag har såld och köp så mycket men 3 bilar har jag sålt på snart 3 år och flera ofta enbart på powerbörsen, har aldrig lagt upp nån annons på blocket eller t.ex gula tidningen. Tar kanske en stund men blir såld oftast efter nån vecka upp emot nån månad. Har funkat bra, när jag ska köpa så kollar jag enbart på internet.. Tycker det är bättre då man kan både läsa mer och kika på bilder, flera bilder. Internet är klart överlägset enligt mig.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Beror säkert också på vilken typ av bil man ska sälja. Personligen så är det Blocket och Powerbörsen som gäller i första hand och sedan kompletterar jag med Sydsvenskan för att fånga upp lokala intressenter som inte surfar så mycket.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Blocket, sålde svärmors bil på ca 12 timmar.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Har köpt ett par via blocket och en via lokaltidningen.

När det gäller försäljning så har lokalpressen funkat bäst hittills.

/Martin
Länk
Dom senaste bilköpen har skett via; bmw.de, autoscout24.de samt skickat ett vykort till ägaren av en bil som inte var till salu;) Alla dom bilarna köptes, Försäljning har skett på blocket, samt via lappar på rutorna, med bra annons/marknadsföring och rätt pris är allt lättsålt, dom fem senaste bilarna jag sålt har gått i väg direkt, på det sättet.

Mvh Stephan
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Har köpt alla mina bilar genom blocket, tycker det fungerar bra. Däremot har jag större problem med att sälja på blocket. Förra BMW såldes genom tidning och den nuvarande har inte fått något direkt genomslagkraft på blocket heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.