|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon sportfjädersats till E32 med lagom sänkning, runt 20mm fram och 5-10 mm bak? Har letat runt men det verkar hopplöst, vill ha något diskret bara men samtidigt få bort något av det enorma utrymmet i främre hjulhuset. Har ni någon aning om Lesjöfors tillverkar något sånt, är det bra grejer? Ska vara både till en 735:a och en 750. -M5 E34 Limousine register Länk | |
|
Länk Inte billigast, inte närmast men j*****t kul... Hoppas länken funkar, kolla ganska långt ner! |
|
|
Tack Iwarsson! DINAN verkar bara ha fjädersatsen till 750n dock, undrar var man får tag på något till 735:an? Lesjöfors hade en sats för 2600kr, men då var det 35mm, det blir ganska mycket, bak är det ju på tok för lågt och fram gränsar det väl på att framkomlighten blir något begränsad vintertid. 750n ska bara rulla sommar så det spelar ingen roll men Lesjöfors hade en 25mm sats till den, vilket nog är lagomt till en E32:a som inte ska bli för uppseendeväckande. Kan man använda 750ns fjädrar också på en 735i tror ni? Funkar det? De lär väl vara hårdare? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Alltså, FRAM-fjädrar menar jag. Bak är det ju nivåreglering på 750i och därmed en annan typ av fjäder antar jag? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Inte är det väl nivåreglering på alla 750in va? Jag tror inte jag har det på min 88:a och jag är också ute efter en sänksats som sänker max 25mm | |
|
Testa Länk . Dessa fjädrar fabriksmonteras av bla. Alpina. OCL Brorson är åf. i Sverige Länk H&R har också en som har ca30 mm i sänkning. Om du kollar på bilderna på min fd. E32 via länk nedan så sitter det H&R monterade på samma bilder som den har M-paralelleker 37 samt style 32 fälg. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
HD91 Kolla under "E32" på Dinan´s sida, så står det : 750i/iL (E32) 1988-94 740i/iL (E32) 1993-94 • 735i/iL (E32) 1988-92 Klicka bara på den modell du önskar så har du flera olika alternativ, med eller utan nivåreglering osv. |
|
| PJ: Dom hade ju inte ens till 750i E32 vad jag kunde se | |
| Finns det ingen återförsäljare för DINAN i sverige? | |
|
Dinan :/ Är ni helt säkra på att det inte är en konverteringssats till bladfjädrar de saluför ;) Jag menar det är ju den typen av fjädring som säljs mest där på andra sidan pölen :) Elwood, kolla gärna med OCL. Jag kan nästan lova att det finns en sats till din 750 i deras sortiment (hade en bekant som monterade på sin 750-E32 för ett antal år sedan). Sök gärna på Eibach på forumet för referens. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.