|
|
|
|---|---|
Hygglo |
Jag tror jag har navi. mk1...går det att använda v26 i den? om inte vad/vilken ska jag ha?? Jag hittar ingen meny i tv´n som visar vilken version jag har. En kompis sa att mk1 var vanligast -97...stämmer det? Är det riskfritt att prova att ladda in olika versioner eller blir det någor knas? |
| Det går bra att använda V26 i MKI | |
|
Allt över cd V24.1 är värdelöst till MK1 då det inte finns någon nyare mjukvara till MK1 än den som släpptes då. Mer info finns på denna länken, Länk // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
Hygglo |
När jag trycker på menu knappen så finns det inte någon "navi" i menyn.. onbord computer, code, set, tv, Aux vent och monitor off är det som syns. Enligt bild i instruktionsboken så står navi. under onboard comp. på skärmen. Men där står det code i displayen för mig.. Jag hittar bara 3st kontakter + antenn som passar i bak på navi´n men det finns 4 st kontaktuttag + antenn i navi´n. Kan det vara så att det fattas en sladd? När jag stoppar in skivan så spottas den ut efter ca:20-30 sekunder. Enligt många här på forumet så ska man kunna se mk version i displayen när man tryckt på menu, men där står inget för mig.. många frågor vill ha mång svar... |
|
Hygglo: När du tryckt MENU och sedan SET så bör du kunna se vilken version av Navi du har. Om du inte får upp GPS Navigation när du tryckt MENU så verkar det som sagt vara fel på Navienheten. ___ //Ulf |
|
|
En liten tumregel är att om navigatorn fungerar som den ska, varför uppgradera? :-) v26 är, vad jag vet, ENDAST till MkIV. Andra som prövar kan få problem har jag hört. /Hammar |
|
|
...får korrigera mig själv. Enligt BMW's egna installationspapper så ska det tydligen gå bra till alla? Läs mer här: Länk /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.