|
|
|
|---|---|
|
jag har under en tid funderat på att köpa en e46:a. motorstorlek har inte haft så stor betydelse när jag letat utan det som vart avgjörande är skick/utseende och utrustning till rätt pris. jag har nu fått ett erbjudande från en kompis som ska sälja sin 323i-99. den har haft 4 tidigare ägare i sverige efter imoprten -02 varav jag känner de 2 sista. bilen är i mkt gott skick, dock är sommardäcken slut och vinterdäcken sitter på plåtfälg. han har erbjudit mig bilen för 139000:-, är detta ett rimligt pris? tacksam för svar Länk | |
|
Se denna tråden och jämför. Du har fått erbjudande om ett sanslöst överpris i mina ögon. Länk |
|
|
Dyrt tycker jag! Okänt miltal och många ägare. Dessutom import. Ca 115.000 kan vara mer rimligt Mr C |
|
735 |
En hundring, skulle jag tro att bilen ar vard med hyffsad utr och inte fler mil an 12-13'... Detta under forutsattning att inget behover fixas snarast, typ ac, dack. osv Tycker bilen i simonens trad ar valdigt billig i mina ogon, men ar dock ett exempel pa dagens priser pa e46. |
735 |
Sorry! Kollade inte lanken forran efter trodde den var till din egen hemsida eller likn.. Bilen verkar vara valutrustad, forutom det eftertraktade "schinnet". Lite raggarvarning tycker jag med eftermarknads falgar och svarta bakljus. Men med tanke pa utr och mil, sa okar jag med 5-10'. |
|
som jag själv tyckte verkar han enligt er begära ett väl högt pris men var hittar man en likvärdig bil med samma utrustning som är i mkt gott skick. jag har själv tittat runt litegrann och fått en uppfattning om att den kan va värd 120-130k. visa gärna någon länk till en likvärdig bil för 105k |
|
| Navi men ingen multiratt? Lustigt utrustad bil :) | |
|
Mr328: I Tyskland är det inte ovanligt med dessa "lustiga" kombinationer. Har spanat E46 ett bra tag och sett det mesta i kombinationsväg. Såg bl a en Touring med M-sportpaket + 16/9-Navi + elstolar men utan multiratt... ___ //Ulf |
|
|
Tycker också priset är för högt för en -99 trots en del utrustning. 115-120' är nog mer rimligt. ___ //Ulf |
|
|
moganga, bilen saknar t ex multiratt, ett mycket eftertraktat tillbehör i Sverige då det innebär farthållare. Ditt uttalande om att: "visa gärna någon länk till en likvärdig bil för 105k " får många värderare inklusive att tröttna på att bry sig om att hjälpa till att värdera. Varför då, förväntningar och annons och slutpris stämmer ofta inte överens. För att verifiera värdet på bilen uppmanar jag dig att kolla priser på på di.se/bilpriser Iofs är det inget som hindrar att du slår till på 139KSEK, det är dina pengar det handlar om! |
|
|
Ojojoj. Det där var i saftigaste laget! Det enda du behöver göra är att gå in på www.blocket.se, knappa in BMW i sökfältet och sätta prisspannet på 120-140k och du hittar ett otal mer prisvärda bilar än denna du nu är spekulant på. Svårt att tipsa om någon specifik för att det just finns så otroligt många! Men för 140k hade jag satsat på en 328 coupe, men det är kanske fyra dörrar du är ute efter. / Tomas |
|
| bara ett tillägg. Jag betalde själv lite mer än hälften av det priset (som din vän begär) för min 323-99. Och visst, min är inte lika välutrustad. Men felfri och fin! 105k är det mest rimliga slutpriset på den bilen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.