|
|
|
|---|---|
|
Sitter jut nu och läser Auto Motor und Sport. Där de testar M3'an mot 911. Och jag citerar slutomdömet: "Chassit har fortfarande en bra bit att gå för att knäppa Porsche på näsan men motorn är allt för underhållande och växellådan alltför bra. BMW M3 har tvingat mästaren på knä...." Vad säger man? Världsklass.... VILL HA!!! mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. | |
|
hehehehe, Kan säga att Porsche-fanatiker inte gillade den artikeln. :) Inte heller gillade de "Car of the year" i brittiska tidningen av världsklass Evo skrev så här om nya 996 Carrera "Maybe the Porsche has moved on, and the BMW is the car for people who like old 911´s". Deras lista såg ut så här: 1. Pagani Zonda C12 S 2. BMW M3 3. Lamborghini Murceialgo 4. TVR Tamora 5. Porsche 911 Carrera 6. Lotus Elise S2 7. Aston Martin Vanquish 8. Ruf R Turbo 9. Mitsubishi Evo VII 10. Renault Clio 172 12. Mercedes SL 500 Porsche 996 (911) GT2 fick inte ens vara med för de tyckte "Porsche GT2 is something less than the sum of it parts". Det mest intressanta är att de placerade Porsche 911 Carrera så låg trots att de verkligen älskar Porsche, bl a så har Porsche vunnit flera år i rad med andra modeller. |
|
|
Hmm, verkar som om Auto Motor und Sport gillar Boxster S bättre. Länk |
|
|
alindahl, Om du kollar igen så ser du att den första posten rörde just Auto Motor und Sport! Verkar som de har ändrat sig. :) |
|
|
Johann, Jag är mycket medveten om att det rörde Auto Motor und Sport. Vad jag menade var att dom gillade Boxster S bättre än 911. |
|
|
alindahl, OK, det är ju uppenbart när jag läser din post igen, sorry! Kanske, men man skall ju komma ihåg att de testade en manuell M3 Cabriolet mot Boxster S och en M3 SMG Coupé mot Targa Tiptronic S så det innebär ju inte nödvändigtvis att de tycker Boxster S är roligare än Targan även om jag hört och läst liknande åsikter tidigare. |
|
| Man är nog tvungen att jämföra en manuellt växlad porsche mot en m3 för att få mer rättvisa åt porschen. Deras tiptronic är som vilken automatlåda som helst, vilket innebär att den känns seg jämfört med en manuellt växlad bil eller smg2. | |
|
Blixten, Den tiptronic som sitter i Targan är en förbättrad varinant av den som suttit i de tidigare Carrrerona. Det är samma typ som sitter i 996 Turbon så den är faktiskt bättre än en vanlig automat men visst haltar jämförelsen lite. |
|
|
Tror jag skriver ut dessa inlägg och vissar för en Porsche fanatiker he,he......Då får man nog tyst på honom ett tag..... Mvh Ricke |
|
| Porsche är trots allt Porsche. jag menar ställ en GT3 och en e46 M3 brevid varandra så rycker det ju mer för GT3..........eller............? | |
|
Tror ärligt talat att de flesta skulle vantrivas i en sån kompromisslös bil som GT3:an om den skall användas till vardags men som banredskap så är den klart vassare än E46 M3. Man kan dock inte jämföra den med en vanlig Carrera mer än man kan jämföra en E46 M3 med en M3 GTR. Ställ istället GT3 mot M3 GTR så vet jag vilken jag väljer iaf. :D Skulle dock gärna ha en GT3. :) |
|
Steffe |
Trodde detta var ett bmw-forum Johann...?! Kul att även du sneglar åt stjärtmotor. Tycker dock inte GT3 är så pass kompromisslös, oavsett vanlig eller Club Sport. Går man tillbaka några år så fanns ju 993RS Club Sport-där snackar vi kompromisslös. Plåtren o svetsad bur. Till GT3 kunde man ju få Navigation o lull lull. Vi syns på Knutstorp 28/2 va? |
|
Steffe? Finns ju många andra trevliga bilar förutom BMW men inte många som är sån bra kompromiss av sport och bruksbil som M-bilarna. GT3:an är knappast skön att åka ngn längre sträcka i eller för att citera en kompis som hade en: "Man pallar att köra till Örebro men inte längre" Lite överdrivet kanske men ngn långfärds bil är den inte. 28/2 är ju i morgon, vad händer då? |
|
| Skulle inte vara ett frågetecken efter Steffe och det vore bra om det dök upp en editerinsgfunktion.... | |
Steffe |
Skoja bara. Vart nervös nu va? -Åker dom redan bana i skåne..? Nej den 28/4 skall det va. Tack för att jag slapp frågetecknet efter mitt namn. Hade då undrat om jag fanns till eller inte. |
|
:D Jag skall iofs ner till Tyskland till helgen och ner igen helgen därpå och det är ju öppet på Ringen. ;) Jag skall till Gelleråsen den 26:e och eventuellt direkt ner till Ringen efter det men om jag inte åker till Ringen så kommer jag. :) Va bra att du slipper undra nu då. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.