|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder så har jag fortfarande kvar detta fenomen trots ny vattenpump,kamaxel och ny topp, med mera som har bytats av en verkstad här i malmö , ska förvisso köra dit på måndag igen men undrar om någon här kan ha ett tips eller så vad det kan vara , vad jag vet och har kollat så finns det ingen pöl under bilen när jag tar den på morgonen tacka på för hand skriver här igen om jag får ordning på detta | |
|
Är det en helt ny topp eller en beggad från skroten? Vad finns det för garanti om den är beggad? Sprickor/skevet är tyvärr ganska vanligt förekommande på våra bilar :( Annars så är det inte helt ovanligt att hjälpcirculationspumpen (långt ord det där ) läcker lite smått. Kolla om du kan provtrycka systemet & ta kompprov. Borde säga en hel del om hur allt står till. Mvh Sven |
|
| Kan vara en spricka på avgas sidan så att det åker ut via avgaserna. brukar ryka ganska mycket vitt då. | |
|
bathory och gen tackar för era svar och angående toppen så är den helt ny |
|
|
Hej Kanske är skruvarna till termostat huset fel isatta, de är nämligen olika och då förlorar du vätska när du kör som förångas så snabbt att du inte kan se det. Hände mig efter byte av termostat. |
|
|
på min e39 skall kanske tilläggas. |
|
|
ett stort tack till er alla som kommit med tips om vad mitt fel kunde vara, idag har felet hittats och det var ett litet läckage nere i ena hörnet av kylaren på den sidan där expansionskärlet sitter, och där är ganska svårt att se något , så nu blir det en ny kylare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.